Egy szövetség, amely a tanárok kutatói életpályáját támogatja

A Kutató Tanárok Országos Szövetsége (KUTOSZ) 2005-ben indult azzal a céllal, hogy a tehetséges, kreatív és a kutatás területén is tevékenykedő tanárok érdekeit képviselje és segítse pedagógusi-kutatói életpályájukat.

A tagok célja, hogy tanítványaik motiváltabbá váljanak, nyitottak és érdeklődők maradjanak a világra. Szeretnék elérni, hogy „a közoktatás mindenkori vezetői számára a tehetséggondozás, oktatás- módszertan fejlesztés kihagyhatatlan tényezővé váljon” – olvasható a honlapon.

A KUTOSZ tanárai majdnem minden tantárgyi terülten és iskolatípusban megtalálhatóak országszerte. A tagok egy része klasszikus kutató munkát végez a tanítás mellett, másik része pedagógiai kutatásokkal, fejlesztésekkel foglalkozik és számos díjat nyert. Mégis a harmadik csoport a legnépesebb, ők a tudományos diákkörök munkáját fogják össze, kiemelkedő tehetséggondozó munkát végeznek.

„Hogy miért érdemes hozzánk csatlakozni? Pontosan azért, mert lehetőséget teremtünk tagjainknak a saját munkájuk széleskörű bemutatására, a nemzetközi projektekben való részvételre. Kapcsolati rendszerünkön keresztül megismerkedhetnek a hazai és nemzetközi pedagógiai, valamint tudományos ismeretek legszélesebb tárházával” – mondta el Nyerkiné Alabert Zsuzsanna, a KUTOSZ elnöke.

Erre nagyszerű lehetőséget teremt a Szövetség által évente megrendezett két konferencia. Az egyik az „Egymástól tanulunk” című, ahol a tagok beszámolhatnak kutatásaikról, és azok eredményeit, folyamatát megoszthatják egymással. A rendezvény egyik kiemelkedő tapasztalata, hogy egyrészt nagyon eredményes és jó kutatómunkák zajlanak a középiskolai diákkörökben, másrészt számos kiváló pedagógus képviseli az egykori „kutató tanár” attitűdöt.

A „Másoktól tanulunk” elnevezésű konferencia keretén belül minden évben egy-egy terület szakmai kiválóságai, vezető szakemberei tartanak előadásokat.

A KUTOSZ számos eredménnyel és sikerrel büszkélkedhet. 2008 óta folyamatosan részt vesznek európai projektekben különböző pályázatok útján. Ilyen a „Mind the Gap” projekt, amely lehetőséget adott arra, hogy a kutató tanárok a hazai módszertani eredményeket, oktatási anyagokat külföldön is bemutassák, népszerűsítsék.

„Legújabb sikeres pályázatunk az Ark of Inquiry : 2014. március 1-jétől új, négyéves nemzetközi projektben veszünk részt, amely a természettudomány tanításának és tanulásának megújítását célozza. Az Ark of Inquiry projekt a felfedeztető tanulás keretrendszerével dolgozik. A partnerek neves nemzetközi szervezetek, egyetemek, kutatóintézetek és oktatóközpontok. A projektet az Európai Unió 7. Keretprogramja (FP7) finanszírozza a Felelősségteljes Kutatás és Innováció (Responsible Research and Innovation) program keretein belül. A projekt mintegy 23 ezer tanuló elérését tűzte ki célul” – tudtuk meg a KUTOSZ elnökétől.

 

Forrás: edupress.hu

Kép: kuttanar.hu

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]