Mi költünk a legkevesebbet oktatásra

Az oktatás az Európai Unió minden országban problémás. A tagállamok átlagosan a GDP-jük 5,5 százalékát költik oktatásra, ám sajnos mi invesztáljuk a legkevesebbet erre: csak a GDP 4,7 százalékát.

Az Európai Unió célja, hogy 2020-ig a 30-34 év közti felnőttek 40 százalékának legyen felsőfokú végzettsége és 10 százalék alá csökkenjen a korai iskolaelhagyók száma.

Ennek ellenére a tagállamok egyre kevesebbet költenek oktatásra (3,2 százalékkal esett vissza 2010 óta): jelenleg átlagosan a GDP-jük 5,5 százalékát. Sajnos ez az arány Magyarországon a legalacsonyabb, nálunk 2013-ban a GDP 4,7 százaléka. Egy összehasonlító elemzésből -amiben 28 tagállam oktatási rendszerét vizsgálták- kiderül, hogy a továbbtanulás és a lemorzsolódás területén a legnagyobb gond a szegénység.

A hátrányos helyzetű családok gyermekei kimutathatóan rosszabb eredményeket érnek el, mint a többiek. A tanulmányi eredmények sokban függenek a társadalmi-gazdasági helyzettől. Például a vagyonosabb tanulók közt ötször többen vannak azok, akik képesek elsajátítani az értő olvasást és számolást 15 éves korukra. A statisztikák szerint ebben a korosztályban a nehéz körülmények között élő fiatalok fele nem tud megoldani egyszerű matematikai problémákat. Az iskolából lemorzsolódott diákok 60 százaléka később nem tud munkát találni.

Forrás: Eduline, Nol.hu

Kép: www.miamieuc.org

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]