Alföldi Passiója a Sportarénában

Alföldi Róbert rendezte Passió XXI című musicaljt csupán egy alkalommal, virágvasárnap este láthatta a közönség.

Rosta Mária producer elmondta: egy 2007–ben, Manchesterben látott különleges passióelőadás adta az ötletet, hogy itthon is színre vigyenek egy hasonlóan formabontó darabot. „Minden évben nekiszaladtunk, de különböző akadályok miatt soha nem sikerült színpadra vinni.” A Zikkurát Színpadi Ügynökség produkciója 2017. április 9-én végül bemutatásra került: a Bányavidék trilógiát megalkotó Székely Csaba műve színre került a Papp László Budapest Sportarénában, Alföldi Róbert formabontó rendezésében. Az Aréna eddig soha nem látott módon alakult át, a hagyományos színpaddal szemben egy másik színpad is helyet kapott, a játszóhelyeket egy 50 méter hosszú keresztút kötötte össze. Ezen kívül régi plakátok, üzenetek. A díszletekért Menczel Róbert, a jelmezekért Tihanyi Ildikó felelt.

Az előadás nagyzenekari kíséretet kapott, Jézust Szabó Kimmel Tamás, Júdást Stohl András, Pilátust Fekete Ernő, Kajafást László Zsolt, Máriát Pápai Erika, Mária Magdolnát Tóth Gabi, Pétert Feke Pál, Simont Jordán Tamás alakította. Rajtuk kívül papként, katonaként és fiúként színpadra lépett Makranczi Zalán, Szatory Dávid és Dékány Barnabás, valamint Gergye Krisztián koreográfiájában közreműködött százötven táncos és énekes.

A modern passiójáték végigkövette a jól ismert történetet, azonban azt a 21. századba helyezve, s feltéve a kérdést: mi lenne, ha Jézus ma ismét megjelenne köztünk? Észrevennénk? A rendező szerint a passió története mindannyiunk életét meghatározó kultúrantropológiai alaptörténet, amelyből előbújt az egész európai kultúra. Ennek köszönhetően Székely Csaba drámája és Alföldi Róbert előadása nem csupán a vallásos közönség számára szolgál mondanivalóval, hanem a nemhívőket is megszólítja.

Az alkotók az elmúlt évtizedek legnagyobb slágereit, az Ochio Macho, a Tankcsapda, a Kispál és a Borz, a Quimby, az Anna and the Barbies, a Subscribe és az Intim Torna Illegál dalainak szövegeit, továbbá a modern streettáncot is az előadás elemei közé szőtték, ezzel is utalva a címben szereplő XXI. századra.

A Passió XXI tömegjelenetekben gazdag, igen látványos, azonban egyben kemény gondolatokat megfogalmazó produkció. A musical csak nyomokban tartalmazott bibliai utalásokat, inkább a politikai motívumok kerültek előtérbe. Az előadás szerint félreértettük Messiást, így a mondanivalóhoz híven a befejezés is formabontó: Jézus egy, az Aréna közepére ereszkedett diszkógömb-keresztre mászik fel. Vajon rendben van ez így?

Az előadás képgalériája itt megtekinthető.

Forrás: HVGOrigoIndex

Kép: szhelyi.blogin

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]