Honnan ismerem ezeket a számokat? – Groovehouse-zal zárult a Bölcsész Napok

Kisebb öniróniával jelentem ki, de kifejezetten szórakoztató volt a Bölcsész Napok május 11-i utolsó felvonása. A Groovehouse nevezetű “2000’s-hungarian-trash-disco” (most találtam ki a műfajmegnevezést, tök jó, nem?) formáció koncertje nagyot robbant mint zárórendezvény, de volt itt humoros mulatós, slam poetry, meg sok minden más.

Katona Csaba sörtörténeti előadásával bölcsészekhez méltó kulturális rendezvény nyitotta a csütörtöki zárónapot. A program egy zenei kvízzel folytatódott, amit az Angol-Amerikai Intézet szervezett. Ezután hat órától slammerek igyekeztek szórakoztatni a közönséget, kb. 15 előadó érkezett, azt viszont nem jelenthetjük ki, hogy túl nagy érdeklődés fogadta a slam poetry-bemutatót.

Bölcsész napok170511 (17 of 59)

Ellenben a Zenek és Csibész nevű mulatós(?) formáció koncertjére kezdett megtelni a színpad előtti tér. Egész vicces produkció volt, afféle kvalitatív tress, és tökéletes előzenekar a nap sztárvendégének,

a Groovehouse nevű popduónak, amely meglepően rengeteg embert tudott mozgósítani. És ahogy telt az idő, rá is jöttem, miért.  A jelenlegi egyetemista fiatalok nagy része a 90-es években született, ebből következik, hogy gyerek vagy kamasz volt, amikor átsöpört az országon 2000-es évek discohulláma. Afféle gyerekkori nosztalgia volt Groovehouse-ra bulizni, bár erről néha elvonta a figyelmemet, hogy a saját arcomat pofozgassam és kiabáljam, hogy “ne már? honnan a (ez egy obszcén kifejezés helye) tudom ennek is a szövegééét?”.

Aztán persze hajnalig tartó DJ-s buli következett. Nem ismertem eddig azt a szokást, hogy a bölcsészek hajnalban körbe állva éneklik a Bájolót, de kifejezetten szép jelenet volt azt is, mondjuk Fankadelit kivághatták volna szegény Szabó Balázs mellől, de mindegy is, a lényeg, hogy szép lezárás volt, elértem a hajnali buszt, és jövőre is jövök Bölcsész Napokra.

A képeket Bujtás Barbara, az ELTE Online fotósa készítette.

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]