Még mindig az IK vezet a karok között

Cikkünkben eredményt hirdetünk a karok közötti “versenyben”. Lássuk hát, hol véleményezték a legtöbbször kurzusaikat és tanáraikat az ELTE-sek.

A 2013/2014-es tanév második szemeszterében az összes kérdőív 57,15%-át töltöttük ki, ezzel némileg lemaradva a fél évvel ezelőtti – az eddigi legjobb – eredményekhez képest, amikor is 57,5%-ra rúgott a kitöltött kérdőívek aránya.

Az élen ebben a félévben is az Informatikai Kar áll a maga 70,28%-ával, ezzel több mint 3%-ot esve a tavalyi 73,7%-ához képest. A második helyen végzett természettudományisok évről évre folyamatosan hozzák be a lemaradásukat, idén már 66,08%-on teljesítettek „összesítettben.” Az idei félévben a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Bárczi áll: s bár idáig sem sokkal maradt le Egyetemünk többi karához viszonyítva, de a fél évvel ezelőtti utolsó előtti „helyezéshez” képest a kitöltések aránya 6 százalékponttal (56,93%-ról 62,95%-ra) emelkedett, amiért méltán büszkélkedhetnek. A középmezőnyben a TáTK, a TÓK és a BTK végzett 58% körüli eredményekkel.

Ezzel mind a három kar csekély mértékben alulmúlta önmagát a 2013/2014-es tanév első félévéhez képest, de drasztikus változásról a PPK esetében sem beszélhetünk (akik ugyan az előző időszakban elért 59,50%-os eredményüket 53,28%-ra tornázták le), hiszen még így is 50% feletti eredmény született. A sor végén ismételten csak az ÁJK kullog, némileg javítva a korábbi 24,92%-on most az árválkodó kérdőívek 29,35%-át szánták meg a jogász és politológus hallgatók.

Az ELTE HÖK ezúttal sem győzte eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos a kitöltési hajlandóság további növekedése, hiszen csak ezáltal nyeri el az értelmét a véleményezés. Ráadásul különösen a kis létszámú órák esetében problémás, ha túl kevesen értékelnek, mert az egyetemi szabályzatok értelmében egy kurzus véleményezése csak akkor értékelhető, ha az adott tárgyat felvett hallgatók legalább 25%-a, de minimum 5 fő kitöltötte a kérdőíveket. (Kíváncsi vagy, az Egyetem mit profitálhat a mi kattintásainkból? Itt erre is választ találhatsz.)

Az EHÖK még most is dolgozik azon, hogy 2014/15-ös tanév első felmérésén már karonként, esetleg szakonként specifikus kérdőíveket tölthessünk ki, hiszen csak ezzel volna elérhető, hogy a hallgatók minden képzésről kellően részletes és releváns visszacsatolást adhassanak. Továbbra is szorgalmazzák, hogy a mai állapottól eltérően ne kelljen az oktató jóváhagyása az eredmények megismeréséhez, hanem teljes nyilvánosság érvényesüljön, illetve a hallgatók véleménye szisztematikusan beleszámítson az oktatók előmenetelébe is.

Miközben az EHÖK továbbra is ostromolja a hallgatók ezen ésszerű követeléseivel az Egyetem vezetőségének kapuit, az továbbra is a hallgatói képviselet felelősségének tekinti az OMHV népszerűsítését. Az EHÖK ennek megfelelően most is számtalan módon csempészte be a vizsgaidőszak keserves mindennapjaiba némi vidámsággal az oktatói véleményezést. Rövid, rajzos videójukban elmagyarázták és bemutatták az OMHV működésének (ideális) folyamatát, amely azonban sajnos kevesekhez jutott el (itt megnézheted). A meme-gyártó versenyen megcsillogtattátok kreativitásotokat, azzal, hogy mókásabbnál mókásabb új jelentést adtatok az „OMHV” rövidítésnek. A legjobbaknak megszavazott képekkel ezt követően matricák formájában is találkoztatok, és ragasztottátok ki különleges jelentőséggel bíró helyszínekre. Ezzel a szerencsések EFOTT bérletet nyertek, a vizsgaidőszak végére érve pedig ketten még egy-egy laptopot is bezsebeltek.

Ti ki szoktátok tölteni a véleményezéseket, megnézitek a korábbi riportokat, ha van rá lehetőségetek? Írjátok meg kommentben a véleményetek, kíváncsian várjuk!

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]