ELTE-sek a programozás bajnokai

2014-ben negyedik alkalommal rendezték meg az Ericsson C++ Programozó Bajnokságot, ahol a dobogó első és harmadik fokára is ELTE-s hallgatók állhattak fel.

2014 nyertes csapata a SPAGHETTI CODERS lett (Fehér Péter, ELTE, Havlik Tamás, BME, Kovács Máté, ELTE). Második helyezést ért el a GILISZTA csapat (Budai Péter, BME, Dvorszki Dávid, BME, Nagy Gergely, BME), harmadik helyezett a TRIVIAL lett (Morva Levente, ELTE, Morva Kristóf, ELTE, Vass Bálint, ELTE).

A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei most is stockholmi utat – amelynek során ellátogathatnak a vállalat jövőbemutató techológiai elképzeléseit reprezentáló központjába, az Ericsson Studióba is – és tableteket, a második helyezettek tableteket, a harmadikok pedig SSD háttértárolót nyertek. A döntősök mindegyike mentesült az Ericsson felvételi tesztje alól.

A nyertesek (kép forrása: sg.hu)

A nyertesek
(kép forrása: sg.hu)

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta, hogy „a feladat kiválasztásában nemcsak az volt a fontos, hogy csapatmunka legyen, hanem az is, hogy szórakoztasson. Utóbbinak mindenben benne kellene lennie, amit csinálunk. De nemcsak azért érdemes részt venni egy ilyen versenyen, mert szórakoztató, hanem azért is, mert jó alkalom arra, hogy a diákok megmérettethessék a műszaki tudásukat, tanuljanak abból, hogyan kell rövid idő alatt előre nem látott kihívásokra reagálni, és megismerhetik a fejlesztői szakma legjobbjait is.”

Fehér Péter ELTE-s hallgató elmondta, hogy „az első forduló nem volt nehéz, de a második nagyon is, én ki is számoltam, 86 órát és 8000 sor kódot írtunk ekkor. Ez is biztosan számított, és az is, hogy készültünk a mai versenyre tegnap este, még átírtuk a kódokat. A pályán tíz csapatnak nem volt túl sok helye, nagyon meg kellett gondolnunk a taktikát.”

A háromfordulós verseny döntőjében, az Ericsson K+F központjában a tíz csapat egy gigantikus CATAN pályán játszott egyszerre egymás ellen. A C++ nyelven programozott online játékban a csapatok feladata az volt, hogy minél nagyobb befolyást szerezzenek Cataniában. Ezt út- és településépítéssel, településfejlesztéssel, lovagok kiképzésével, és egymás elleni harccal érhették el.

A feladatok évről évre változnak, kellett például a Hamletből szöveget tömöríteni vagy rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal, de tavaly például űrhajócsatát vívtak a versenyzők.

Az elmúlt évek versenyein összesen 1344 fő vett részt, 370 csapat, körülbelül 110 fő jutott el a döntőig (volt olyan, aki többször is megpróbálkozott). 2014-ben 315 fő jelentkezett.

 

Forrás: mmonline.hu

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]