Kezdjük először is szabadedzésekkel és az időmérővel! Ezek alapján rendkívül erősnek tűnt a Red Bull, és bár fejlődött a Mercedes, látszódott némi lemaradás. Ami a középmezőnyt illeti, szintén észlelhető volt, hogy valósak a teszten mutatott teljesítmények, vagyis közel kerültek egymáshoz a csapatok.
Az időmérőre rákanyarodva, a Q1-ben az volt a kérdés, hogy a két Haashoz, illetve a két Williamshez ki fog még csatlakozni mint kieső. Fernando Alonso teljesítménye nem volt meggyőző a szabadedzések alapján, egy 16. és két 15. helyet szerzett csak. De a spanyol előrántott egy fantasztikus kört, és a Q1-ben a 7. helyen végzett. A másik Alpine azonban nem úszta meg a kiesést, Estaban Ocon csak a 16. helyen zárt. Sebastian Vettel debütálása az Aston Martinban sem sikerült jól, mindössze a 18. rajtkockát csípte el. Russel azonban némi meglepetésre továbbment. Az AlphaTaurik erősnek mutatkoztak, és valós esély volt rá, hogy meglepetést okoznak. A Q2-be azonban Cunoda nem jutott be, de Gasly igen. Sergio Pereznek sem sikerült a bejutás, a csapat ugyanis a közepes keverékűn küldte ki. Lance Stroll nagyot ment az Aston Martinnal, és behozta az autót a Q3-ba, így tett a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso is.
A Q3-ban az volt a kérdés, hogy Hamilton vagy Verstappen szerzi meg az első helyet. És bár úgy tűnt, hogy a britnek esélye lehet, Verstappen parádés kört futott, és majd négy tizedet adott Hamiltonnak. Simán verte a holland a merciket. A harmadik helyen Bottas futott be, a negyedik helyre Leclerc, aki ismét nagyot fent a Ferrarival, az ötödik Gasly lett. A visszatérő Alonso a kilencedik helyet szerezte meg.
Az időmérő után Sebastian Vettelt vizsgálták, amiért figyelmen kívül hagyta a sárga zászlós jelzést, így az utolsó helyre sorolták vissza. Nem indult jól az idény a német számára.
A rajt nem tudott időben elindulni, hiszen Sergio Perez autója teljesen leállt, úgy tűnt, hogy így véget is ér a mexikói számára a verseny. Szerencséjére végül a bokszutcából el tudott indulni, és szenzációs versenyzéssel egészen az ötödik helyig jött előre. Ezzel azonban már a rajt előtt fontos stratégiai előnyt bukott a Red Bull, ugyanis Verstappen egyedül maradt a két Mercedes ellen.
A rajtot követően pedig bejött a biztonsági autó, miután Mazepin csapta az autóját a falba. Az orosz versenyző elismerte a hibáját a futam után, de egyelőre nem bizonyította be, hogy bármi helye lenne a mezőnyben.
Nem sokkal később a virtuális biztonsági autó is bejött, mert Gaslynak szakadt le a vezetőszárnya.
A mezőny eleje izgalmas volt, Hamilton egy korai kerékcserével Verstappen elé vágott, és a holland, amikor visszatért a kerékcseréről, már hét másodperces hátrányban volt. A mezőny közepén közben ádáz küzdelem folyt a pontokért, Fernando Alonso remekül ment, és kiváló küzdelmeket vívott Sainzcal és Vettellel is. A spanyolnak a remek versenye azonban nem sokkal később véget ért, egy szendvicseszacskó okozta a vesztét, ami bekerült a hátsó fékcsatornába, és károsította azt. Alonso a kiesés ellenére élvezte a futamot.
„Jó volt újra versenyezni, érezni az adrenalint a rajtrácson, hallani a himnuszt. Ezek a procedúrák nagy érzelmi töltettel bírtak ma számomra.”
A futam végefelé közeledve pedig nyilvánvaló lett, hogy nagy küzdelmet fog egymással Hamilton és Verstappen folytatni. A holland a frissebb gumikon folyamatosan jött előre, és volt olyan kör, amikor egy másodpercet is rávert Hamiltonra. Végül az 53. körben érte utol a Red Bull versenyzője Hamiltont, simán elment a brit mellett, csakhogy nem sokkal később a csapat rászólt a fülére, hogy adja vissza a pozíciót, mert szabálytalanul szerezte meg. Verstappen ezt megtette, és bár az utolsó körökben nyomást gyakorolt Hamitonra, a tapadás elfogyott, és nem volt már elég lendület, hogy megint megelőzze őt. Így Hamilton nagyot küzdve megnyerte a szezonnyitót.
Negyedik helyen Norris futott be, ezzel teljesítette azt, amit lehetett. A két Ferrari nem ment rossz versenyt, Lecrerc a hatodik, Sainz a nyolcadik lett. Cunoda is pontot szerzett, ahogyan Stroll is. Mick Schumachter a 16. lett. A legrosszabb versenye Sebastian Vettelnek volt, aki a gyenge időmérő után a versenyen sem ment jól, a 15. hely csalódás, ráadásul már öt büntetőpontot is szerzett, miután kilökte Estaban Ocont.
Mindenképpen érdemes beszélni arról, amit Hamilton szinte az egész versenyen csinált, és amit Verstappen az előzésnél. Hamilton szinte a teljes versenyen kiszélesítette a négyes kanyart, és ezzel jelentős előnyre tett szert, nagyjából 2-3 másodpercet nyert ezzel a teljes verseny alatt. A hivatalos szabályzat is folyamatosan módosult, hogy a fehér vonalat nem kell érinteni, de a kerékvetőt igen (ezt sem tette meg Hamilton). A csapat rászólt a hollandra, aki így nem tehetett mást, mint visszaengedte Hamiltont. Utólag már megbánta, de bízott benne, hogy lesz még lehetősége arra, hogy megelőzze őt. Nem volt.
Verstappan így nyilatkozott a futam után:
„Egyértelműen előrelépéseket tettünk ma, de sajnálatos, hogy nem sikerült megszereznünk a győzelmet. A verseny során kézben kellett tartanunk több problémát is, amiket vizsgálnunk kell. De pozitívumokat tudunk meríteni ebből a napból és a teljes hétvégéből”.
A csapatfőnök Horner az alábbiakat mondta:
„Mikor láttuk, hogy a Mercedes kiszélesíti a pályát a 4-es kanyarban, megkérdeztük erről a versenyigazgatást. Aki így veszi be a kanyart, az 0,2 másodperchez jut körönként. A versenyigazgató ezután arra kérte őket, hogy tartsák be a pálya határait, különben fekete-fehér zászlót fognak kapni.”
„Max az előzésnél szélesen fordult, de a verseny előtt nem került szóba, lehet-e így előzni. A versenyigazgatás ezután egyértelműen felszólított minket a pozíció visszaadására. Nehéz megítélni az ilyen eseteket, de következetesebbnek kellene lennünk a pálya határaival kapcsolatban, a szabályoknak pedig feketén-fehéren kellene fogalmazniuk.”
Valóban, a jövőben tiszta szabályokat kellene lefektetni. Hamilton ügyesen kihasználta a kiskaput, nem büntették meg érte. Mindenesetre örömteli, hogy ilyen izgalmas volt már az első futam. Idén végre valódi küzdelem, csata lehet a világbajnoki címért. Bízzunk ebben!
Kép forrása: vezess.hu