Az Y-generáció (1980 és 2000 között születettek) egészen újfajta kihívások elé állítja a munkáltatókat: a fiatalok a munkahelyeiken ugyanazokat a technikai feltételeket várják el, amelyeket otthon használnak – gyakori online kommunikáció, kollaborációs eszközök és flexibilis munkavégzés. Ugyanakkor a munkát vállaló Y-generáció és a munkaadók elvárásai összhangban vannak egymással: mindenkinek fontos a jó kommunikációs készség és kapcsolatteremtő-képesség (akár az ügyfelekkel, akár a munkatársakkal), valamint a leggyakoribb irodai alkalmazások alapos ismerete.
Az Y-generáció tagjai komoly módszertani változásokra serkentik a munkaadókat: a fiatalok előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyek a legújabb technológiai eszközöket biztosítják a munkavégzéshez. Így a legtehetségesebb munkavállalók megszerzése és megtartása érdekében új munkamódszereket kell bevezetniük, ugyanis sok fiatal éppen a csapatmunkát segítő eszközök és a rugalmas munkavégzés lehetőségének hiánya miatt hagyja ott a munkahelyét. Cserébe a fiatalok tudásukkal és új hozzáállásukkal hatékonyabbá tehetik a cégek működését és segítenek lépést tartani a technológiai változásokkal.
A váltás nemzetgazdasági érdek, ugyanis enélkül elképzelhetetlen az IT-szakemberek itthon tartása, illetve a magyar gazdaság felzárkózása a fejlett, nyugati gazdaságokhoz.
Az Y-generáció elvárásai mellett a munkaadók elvárásai is összhangban vannak a XXI. század technológiai eszközeivel: fontos a jó kommunikációs készség írásban és szóban, az ügyfélközpontúság, a részletekre való odafigyelés, a jó szervező- és problémamegoldó képesség, illetve követelmény lett a Microsoft irodai alkalmazásainak alapos ismerete.
Forrás: edupress.hu
Kép: fansshare.com