Fodor Attila (Kevin, Fine Cut Bodies) hangszobrászatról és zenéről és Sütő Márton zenéről, matematikáról és Istenről a 17. században
Zenei Hálózatok Estek – Második szezon, Negyedik előadáspár
Sound Design – hangszobrászat és zene
Fodor Attila, Kevin
(Zenész (Fine Cut Bodies) finecutbodies.com)
A Sound Design szerepe a modern elektronikus zenékben. A technológia kreatív használata sosem hallott hangképek létrehozására. Barangolás az organikus és digitális világ határmezsgyéjén.
Fodor Attila, Kevin Fine Cut Bodies néven több, mint egy évtizede aktív részese és formálója a hazai villanyzenei életnek. Hajdanán az Ablak-a-dubra klubszéria alapítója és rezidense volt, mellyel párhuzamosan a Chi Recordings lemezkiadót is beindították. A Fine Cut Bodies név mára egy világszerte ismert hívószóvá vált az eklektikus elektronika kedvelőinek. Poposabb remixei (Röyksopp, Fever Ray, Cagedbaby, Yello, Soerii & Poolek, Péterfy Bori) még ennél is szélesebb körhöz juttatják el zenei világát. Lüktető grúvok, organikus ritmusok, mély hangulatok, piszok gizmók kuszának tűnő, mégis matematikai precízitású halmaza jellemzi. Kevin megjárta a Burning Man sivatagi poklát, télen Ausztráliát, Tolnát-Baranyát. Vezeti a Chi kiadót, oktat az ImPro-ban, a Petőfi Rádión Kvark Depó címmel fut műsora, de a Netidőkben is bemutatja a legújabb zene-technológiai újdonságokat.
Zene, matematika és Isten – Egy zeneenciklopédia a 17. századi Franciaországból
Sütő Márton
(A BME Filozófia és Tudománytörténet tanszékének PhD hallgatója, zenész)
Előadásában bemutatja a nagyszabású, 1636-ban megjelent, 1500 oldalas mű, a Harmonie Universelle szerkezetét, tartalmát, kiemelve egy-egy fontosabb témát, mint a zene matematikával, vagy Istennel való kapcsolatát, az újonnan bevezetett frekvencia fogalmat és az általa kutatott egyenlő temperálás tárgyalását. A zenei temperálás egy hosszú, a 16-20. századig tartó folyamat, amely során a 12 félhangra osztott oktáv hangjait finoman hangolták bizonyos akusztikai, hangszer-kompatibilitási, komponálási szempontok figyelembevételével. A folyamat lassan eljutott az egyenlő temperáltsághoz, mely 12 egyenlő félhangra osztja az oktávot.
Sütő Márton felsőfokú matematikai (BME-TTK) és zenei (LFZE jazzgitár) tanulmányai után érdeklődési területeit egy doktori kutatásban kapcsolta össze, melynek tárgya az zenei egyenlő temperálás történelmi megfogalmazása, hirdetése és alkalmazása. A téma egyik legfontosabb forrása az Harmonie Universelle.
Fodor Attila (Kevin, Fine Cut Bodies) hangszobrászatról és zenéről és Sütő Márton zenéről, matematikáról és Istenről a 17. században
Zenei Hálózatok Estek – Második szezon, Negyedik előadáspár
Sound Design – hangszobrászat és zene
Fodor Attila, Kevin
(Zenész (Fine Cut Bodies) finecutbodies.com)
A Sound Design szerepe a modern elektronikus zenékben. A technológia kreatív használata sosem hallott hangképek létrehozására. Barangolás az organikus és digitális világ határmezsgyéjén.
Fodor Attila, Kevin Fine Cut Bodies néven több, mint egy évtizede aktív részese és formálója a hazai villanyzenei életnek. Hajdanán az Ablak-a-dubra klubszéria alapítója és rezidense volt, mellyel párhuzamosan a Chi Recordings lemezkiadót is beindították. A Fine Cut Bodies név mára egy világszerte ismert hívószóvá vált az eklektikus elektronika kedvelőinek. Poposabb remixei (Röyksopp, Fever Ray, Cagedbaby, Yello, Soerii & Poolek, Péterfy Bori) még ennél is szélesebb körhöz juttatják el zenei világát. Lüktető grúvok, organikus ritmusok, mély hangulatok, piszok gizmók kuszának tűnő, mégis matematikai precízitású halmaza jellemzi. Kevin megjárta a Burning Man sivatagi poklát, télen Ausztráliát, Tolnát-Baranyát. Vezeti a Chi kiadót, oktat az ImPro-ban, a Petőfi Rádión Kvark Depó címmel fut műsora, de a Netidőkben is bemutatja a legújabb zene-technológiai újdonságokat.
Zene, matematika és Isten – Egy zeneenciklopédia a 17. századi Franciaországból
Sütő Márton
(A BME Filozófia és Tudománytörténet tanszékének PhD hallgatója, zenész)
Előadásában bemutatja a nagyszabású, 1636-ban megjelent, 1500 oldalas mű, a Harmonie Universelle szerkezetét, tartalmát, kiemelve egy-egy fontosabb témát, mint a zene matematikával, vagy Istennel való kapcsolatát, az újonnan bevezetett frekvencia fogalmat és az általa kutatott egyenlő temperálás tárgyalását. A zenei temperálás egy hosszú, a 16-20. századig tartó folyamat, amely során a 12 félhangra osztott oktáv hangjait finoman hangolták bizonyos akusztikai, hangszer-kompatibilitási, komponálási szempontok figyelembevételével. A folyamat lassan eljutott az egyenlő temperáltsághoz, mely 12 egyenlő félhangra osztja az oktávot.
Sütő Márton felsőfokú matematikai (BME-TTK) és zenei (LFZE jazzgitár) tanulmányai után érdeklődési területeit egy doktori kutatásban kapcsolta össze, melynek tárgya az zenei egyenlő temperálás történelmi megfogalmazása, hirdetése és alkalmazása. A téma egyik legfontosabb forrása az Harmonie Universelle.