A múlt hétvégi brazil nagydíjon Max Verstappen teljesítménye hibátlan volt, míg a Mercedes rossz döntéseik sorozatától szenvedett, a Honda pedig születésnapot ünnepelt. Nézzük, mi történt a hétvégén!
Verstappen elsöprő sikere
Mennyi minden változhat egy év alatt! Max Verstappen egy évvel ezelőtt a brazil nagydíjon birtokolta a győztes pozíciót, amikor Esteban Ocon autójával nekiütközött, így meghiúsult az első hely. A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner nem győzi dicsérni versenyzőjét, amiért ilyen szép utat járt be, és nem tartja kizártnak, hogy a következő szezonban Lewis Hamilton komoly riválisa legyen. Még mindig vannak apró hibái, de Maxnek Brazíliában sikerült nyugodtnak maradni, koncentrálni, és hibátlan teljesítménye meghozta gyümölcsét. Kétszer is sikerült visszavennie a vezetést. Lecrercen való áthaladása Hamilton üldözésében egy gyors döntés eredménye volt, melyet higgadtan és nagyon okosan hozott meg. Kiemelkedő teljesítményét a futam után tett nyilatkozatában Hamilton is elismerte.
A Ferrari botladozik
Vettel és Leclerc teljesítménye a futam után magyarázatra szorult a csapatuk felé. A Ferrari a csapatok helyezését tekintve a második helyet foglalja el, újra elvesztett pontjaik még nem bírnak jelentőséggel – az annál inkább, hogy a versenyzők saját maguknak köszönhetik a pontveszteséget. A csapatvezető, Mattia Binotto nyilatkozatában elmondta, hideg fejjel kell gondolkozniuk a jövőt illetően, hogy bár lehet, elnézést kell kérnie a csapattól, de kulcsfontosságú a szezon maradék részében nyújtandó jó teljesítmény. Lecrerc saját csapattársát akarta maga mögött hagyni, amikor a két autó kerekei összeértek. Ennek eredményeként Vettel gumija defektet kapott, Lecrerc autójának jobb első kereke levált. A rendezők egyik járműnek sem állapították meg a teljes felelősséget.
Rossz döntések a Mercedesnél
Hamilton és Verstappen kerékcsereharcát nézhettük végig a futam alatt, mikor az utolsó kerékcsere döntést követően a Mercedes rosszul mérlegelt. Nem engedték ki Hamiltont, ami után bejött a safety car, és a 71 körös versenyben 6 kört bent maradt. Verstappen megelőzése nem akart összejönni. Hamilton és csapata már a verseny előtt érezte, hogy a brazíl nagydíjon valószínűleg meg lesznek szorongatva. A műszaki igazgató, James Allison elismerte, hogy nem kellett volna megadniuk Hamiltonnak a döntési lehetőséget, mivel a versenyző nem volt minden műszaki információ birtokában, ellentétben a szakmai stábbal. Rosszul számoltak a safety car bentlétének idejével, valamint a helyekkel, amit ezzel veszíteni fognak. Allison egyszerűen úgy fogalmazott „hülye lépés volt”.
Boldog napok, jeles évfordulók a Hondánál
Verstappen győzelme nem is jöhetett volna jobbkor. A szezon alatt harmadik győzelmét arató Max a Honda alapítójának, Soichiro Honda születésének évfordulóját koronázta meg ezzel. A motorgyártó 2015-ös visszatérése óta egyik legsikeresebb futamát tudhatja maga mögött, hiszen Pierre Gasly másodikként futott be, óriási meglepetést okozva. Érdekességképpen az előző ilyen alkalom, hogy a Honda motorgyártó az első két helyet birtokolja egy nagydíjon, utoljára 1991-ben fordult elő, Gerhard Berger és Ayrton Senna bravúros győzelmével a japán futamon.
A kemény munka édes gyümölcse: a McLaren dobogós
Carlos Sainz a futamot hiába fejezte be negyedikként, Hamilton időbüntetésének következtében sikerült fellépnie a dobogóra. Hamilton előzési manőverének (amely miatt kiütötte Alexander Albont) következményeként időbüntetést kapott, melyből a McLaren csapata jött ki legjobban – Saint így a harmadik helyen végzett. Egyébként ez volt Sainz és a McLaren versenyének csúcspontja. Ezzel a negyedik helyet szerezték meg a csapatok versenyében, amellyel a középmezőnytől eléggé el vannak húzva. Az elmúlt öt év küzdelme mostanra beérett, jó úton van a csapat. Sainz a csapat első embere a dobogón – 2014 óta, 118 futammal a hátuk mögött.
Forrás: theguardian.com
Képek forrása: racer.com, foxsport.com.au, express.co.uk, edition.cnn.com