Magyarországon egyedülálló módon először jelenne meg egy olyan egyetemi applikáció, amely minden funkciójával azon lenne, hogy megkönnyítse a hallgatók életét, és szinte minden igényt és kérdést figyelembe venne. Az ELTE HÖK jól áll a projekttel, hamarosan hozzáférhetővé válik az alkalmazás. Kolláth Mihály Gáborral, az ELTE Hallgatói Önkormányzat kommunikációs alelnökével beszélgettünk.
Milyen tapasztalata van a HÖK-nek a hallgatói kérdőívet illetően? Mennyire sikerült feldolgozni, illetve milyen eredményeket kaptatok?
Az volt a célunk, hogy minden karon legalább a hallgatók 20%-a kitöltse a kérdőívünket. Úgy gondoltuk, így lenne reprezentatív. Ezt már sikerült túlteljesítenünk, 50%-nál, nagyjából 14 000 kitöltőnél járunk. Elmondható, hogy ez a legeredményesebb kérdőív a Hallgatói Önkormányzat történetében. Rengeteg olyan ötlet, javaslat érkezett be eddig, melyek a jövőben nagyban hozzájárulhatnak majd egy sikeresebb, hatékonyabb kommunikáció kialakításához.
Mire voltatok elsősorban kíváncsiak?
A kommunikációs szokásokra helyeztük a hangsúlyt évfolyam és kar szerint. Tudni akartuk, hogy hallgatótársaink honnan tájékozódnak és mire kíváncsiak az egyetemi élettel kapcsolatban. Valamint fontosnak tartottuk, hogy visszajelzéseket kapjunk a HÖK kommunikációjának hatékonyságáról is. Számunkra a legfontosabb kérdés az volt, hogy mely témákról érzik a hallgatók azt, hogy elegendő információ jut el hozzájuk és melyekről azt, hogy nem. Szerencsére a legtöbb esetben pozitív visszajelzést kaptunk.
Mely internetes felületek a legnépszerűbbek?
Sorrendben: Facebook, Instagram, Snapchat, majd az egyetemi és a kari honlapok következnek. Az egyetemi hírlevél kevésbé hatékony, ugyanis nincsenek szelektálva a hírek az alapján, hogy az adott hallgató mely információkra lenne kíváncsi. Ezekhez az igényhez igazodunk majd a későbbiekben is.
Térjük át az applikációra, mit lehet eddig róla tudni?
Egy applikáció létrehozása régóta visszatérő téma a Hallgatói Önkormányzat berkein belül. Újabban a tavaly augusztusi hivatalba lépésem óta lett újra kitűzött cél egy mobilalkalmazás elkészítése. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában természetes, hogy az egyetemeknek saját alkalmazásuk legyen, azonban Magyarországon erre még néhány kisebb próbálkozáson kívül nincsen példa. Terveink szerint az applikáció úgynevezett fő- és mellékfunkciókból épülne fel. A fő funkció elsősorban a hatékony kommunikációt szolgálná, segítségével a hallgatók feliratkozhatnának egyes témákra, amelyek őket érdeklik. Ezután idővonalszerűen, folyamatosan kapnának értesítéseket az aktualitásokról, így megkönnyítve az információ szelektálását.
Mit takarnak a mellékfunkciók?
Ezeknél a funkcióknál a hallgatói élet megkönnyítése a cél. Például szerepet kapna egy szerkeszthető órarend, amelybe bele tudnák írni a hallgatók, hogy mikor milyen órájuk van. Emellett gondoltunk egy teljesítménykövető felületre, amelyen jegyezhetnék a hiányzásokat, a katalógust, az olvasnivalókat, valamint a félév során megszerzett érdemjegyeket is.
Az applikációban helyet kapna még egy kampusztérkép is, amely nagy segítségére lehet majd azoknak, akik sokat vándorolnak a karok között vagy újonnan érkeznek az ELTE-re. Emellett szóba jött egy eseménynaptár terve, amely alapján könnyen követhetővé és átláthatóvá válnak az egyetemi programok. Valamint lenne egy olyan funkció is, amellyel lehetőség adódna visszajelzéseket adni a HÖK felé, ugyanis nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb észrevétel eljusson hozzánk. Az applikáció minden okostelefonra letölthető lesz.
Mikor számíthatunk az applikáció megjelenésére?
Terveink szerint április közepe felé készülne el a béta verzió, amelyen hibák felmerülése esetén vagy a hallgatói visszajelzések alapján lehetne módosítani az azt kövező hónapokban. A cél az, hogy az őszi félévet egy hibátlanul működő applikációval kezdhessük el.