OMHV! Töltöd?

Ha tudod, hogyan lehetett volna érdekesebb, vagy gyakorlatiasabb a kurzus, akkor te biztos kitöltöd. Ugye?

Szinte mindannyian kötelességünknek érezzük, hogy kritizáljuk oktatóinkat, és sokszor magát az egyetemet is. Az óráról kifele menet arról sustorgunk: mennyire unalmas ez a tárgy, milyen felesleges, hiányoznak a gyakorlati órák (vagy épp ellenkezőleg, túl sok van belőlük). Aztán az esti sörözés alatt azon puffogunk a söntésnél: azért nem sikerül olyan jól a vizsga, mert a tanár előadásmódja elválasztott minket a tananyag tökéletes elsajátításától.

A kritika megfogalmazása önmagában nem elég. Azt a megfelelő módon el is kell juttatnunk az illetékeshez, és ezt megtehetjük az OMHV kitöltésével. A tanszékvezetőnek, és a dékánnak nem feladata, hogy minden előadáson bent üljön, és ez alapján megítélje, mennyire követhető a leadott tananyag, reális – e az értékelés, megfelelő – e a számonkérés… Ráadásul segíthetjük oktatónkat, akik konstruktív javaslataink alapján évről-évre építkezhetnek. „Egy tanár leginkább akkor kap visszajelzést saját kurzusairól, ha diákjai szabadon elmondják véleményüket, javaslataikat – ezekből rengeteget tanulhat további munkájához.” Lehmann Miklós, TÓK-os oktató.

A Hallgatói Önkormányzat régóta szeretné, ha az OMHV értékelések komoly szerepet játszanának az oktatói előmenetel kapcsán. Ehhez azonban nem csak az érdekképviselet – akik az OMHV értékelések alapján fellépnek az érdekünkben – munkája kell. Ahhoz, hogy ne a tanszékvezető egyéni hozzáállásán múljon, hogy figyelembe veszi – e a kérdőívekre adott válaszainkat, az egyetemi szintű kitöltöttségnek meg kell haladnia az 50%-ot.

Ahogy külföldön, úgy nálunk is lenne esély arra, hogy véleményünkkel valóban hassunk képzésünk minőségére. „Rektor Úr azt is szorgalmazta már korábban, hogy amennyiben az OMHV kellőképpen reprezentatívvá válik, munkajogi következményei is lehessenek az eredményeknek, vagyis oktatóink előmenetelében is szerepet kapjon a hallgatók véleménye. Tehát van miért küzdeni.” – mondta Kalina Gergely, EHÖK elnök.

Az ETR kurzuskínálatában és a kurzusinformáción keresztül egyaránt megtekintheted „elődeid” véleményét, ehhez azonban szükséges az oktató jóváhagyása, és a kurzust felvett hallgatók legalább negyede, aki előzőleg kitöltötte a kérdőívet. Mindannyiunk célja, hogy a szükséges hallgatói aktivitással alátámasztva indítványozzuk a Foglalkoztatási Követelményrendszer módosítását, hogy a visszajelzésekkel segítsük az ELTE-t, hogy Magyarország vezető egyeteme maradhasson és így biztosítson számunkra értékálló diplomát.

A kérdőív kitöltése, személyes véleményed megfogalmazásával együtt is alig 10 percet vesz igénybe. Gondold át a kurzusaid: mennyire volt hasznos, érdekes, ajánlanád –e? Értékelésed név nélkül kapja meg az oktató, a tanszékvezető, a dékán és a Hallgatói Önkormányzat elnöke.

ELTE Online