„ELTE-snek lenni életérzés” – interjú

Szeptember végén a Quaestura épületébe, az Egyetem tér 5-be költözött a megújult ELTE Shop. A frissen kialakított brand kapcsán az üzletvezetővel, Dömötör Tamás Alberttel beszélgettünk.

Az ELTE Shop a megújulással párhuzamosan új üzlethelyiségbe is került. Ez utóbbi miért volt fontos számotokra?

Egyrészt nagyon központi, illusztris helyen van itt az Egyetem téren, arról nem is beszélve, hogy a Quaestura miatt rengeteg diák megfordul erre. Másrészt pedig hála a hatalmas kirakatoknak, illetve a barátságos, világos térnek, az egész egy elegáns butik hangulatát tükrözi. Tulajdonképpen azon igyekeztünk, hogy már maga a környezet is azt a minőséget sugározza, amit alapvetően az egyetem is.

Miben különbözik leginkább a Shop új irányvonala a régitől?

Főként habitusban és termékkínálatban, ehhez pedig szorosan kapcsolódik, hogy igyekszünk prémium minőségű termékeket forgalmazni és haladni a korral és a divattal. Ezentúl sokkal jobban fókuszálunk a hallgatókra, nem csupán a standard, már-már unalmas relikviákat gyártjuk. Megtartottuk ugyan a nagy klasszikusokat – például a címeres, 1635-ös termékeket –, de ettől függetlenül szeretnénk azt, hogy az ELTE rövid időn belül tényleges, folyamatosan fejlődő branddé tudjon válni, épp úgy, mint a Harvard vagy az Oxford.

Ez a brand milyen képet mutat az ELTE-ről?

Az itt megtalálható termékekkel azt szeretnénk elérni, hogy a hallgatók büszkén viseljék őket a világ bármely részén, azzal az üzenettel, hogy az Eötvös Loránd Tudományegyetem hallgatójának lenni nem csupán egy jogviszony egy felsőoktatási intézménnyel, hanem ELTE-snek lenni életérzés és identitás.

Ha ennyire hallgatóközpontú az új Shop, akkor adódik is a kérdés: mennyire tervezitek, hogy diákokat is bevontok a kollekciók kialakításába?

Házon belül persze mi magunk is tervezgetünk dolgokat, de év elején volt például egy pályázat a Hallgató Önkormányzattal együttműködésben, ahová vártuk az ELTE brandhez kapcsolódó ötleteket. A jövőben szeretnénk a hallgatókkal való kapcsolatot ilyen szempontból is szorosabbra fűzni, hiszen tényleg ők a fókusza ennek az egésznek, ezért tőlük is várjuk a legjobb ötleteket.

Mik most a legnépszerűbb termékek?

Ősz lévén elsősorban a pulóverek, termoszok, de az ELTE-s pólók évszaktól függetlenül mindig slágertermékek. November második felében érkezünk pulcsik tekintetében egy teljesen új kollekcióval, amiből végre lesznek új minták és kifejezetten női fazonok is.

A branddel kapcsolatos kommunikáció mennyiben fog változni?

Ez is kiemelten fontos része a megújulásnak, mostantól ugyanis igyekszünk minél nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy jelen legyünk a közösségi médiában, főként Instagramon és Facebook-on. Ezeken a felületeken igyekszünk folyamatosan információt közölni, hogy folyamatosan aktív beszédtéma maradjon az üzlet és kínálata.

Az ELTE szombathelyi kirendeltsége hogy tud kapcsolódni ehhez a brandhez? Tervezitek a terjeszkedést?

Hosszútávú terveink között természetesen szerepel a terjeszkedés, hiszen Szombathely is egyenrangú része ennek az ELTE-s közösségnek. Illetve amire még nagy hangsúlyt fektetünk és idevág, az a webshop (www.elteshop.hu), ahol ugyanúgy megtalálható minden termék, mint itt az üzletben, sőt rendszeresen lesznek online kedvezményeink is. Tehát ha valakinek esetleg körülményes bejönni az üzletbe, vagy esetleg Szombathelyen tanul, akkor a jövőben online is beszerezheti majd az ELTE-s relikviákat.

Már eltelt néhány hét a megnyitó óta. Milyenek voltak az eddigi visszajelzések?

Azt gondolom, hogy az új ELTE Shop beváltotta a hozzá fűzött reményeket és nagy örömünkre elsöprő sikere volt az új üzletnek és a nyitási akciónak. Nemrég ért véget Halloweeni kampányunk és már küszöbön a karácsonyi szezon kezdete, úgyhogy érdemes követni az ELTE Shop Facebook oldalát, ha nem akartok lemaradni a legújabb és legmenőbb ELTE-s cuccokról!

Fotó: Elte Shop Facebook

  • tvslrnd

    Tök jó ez meg minden, de azért jó lenne ha az egyetemet ténylegesen érintő problémákkal is foglalkoznátok, mint mondjuk a felsőoktatás helyzete, szakok, tanszékek bezárása, a minőségi tudományművelés és szervezés ellehetetlenítése és azok a költségvetési problémák ami közvetve, vagy közvetlenül az oktatás színvonalára is hatással vannak. Véleményem szerint az ELTE Onlinenak, mint az egyetem legnagyobb médiafelületének, kutya kötelessége lenne a saját egyeteme mellett való kiállás, just saying…