Változások a Bursa Hungarica pályázati rendszerében

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma nemrég közzétette a Bursa Hungarica ösztöndíj elnyerésének feltételeit és a pályázaton való részvételhez szükséges dokumentumokat. Azoknak, akik szeretnének élni az ösztöndíj lehetőségével, érdemes odafigyelniük a pályázatok benyújtásával kapcsolatban bevezetett változtatásokra.

Az idei évtől ugyanis a pályázaton való részvételhez előzetes elektronikus regisztráció szükséges, amelyet az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszer (EPER) weboldalán kell elvégezni. A sikeres regisztrációt követően a csatlakozott önkormányzatok pályázóinak (érdemes utánanéznünk, hogy a lakóhelyünk szerinti önkormányzat részt vesz-e a pályázaton!) fel kell tölteniük a szükséges személyi adataikat a rendszerbe.  A kinyomtatott és aláírt pályázati nyomtatványt a szükséges mellékletekkel („A” típusú pályázat esetén hallgatói jogviszony igazolása, igazolás a pályázóval egy háztartásban élők havi nettó jövedelméről, illetve az önkormányzat által megszabott egyéb dokumentumok; „B” típusú pályázat esetén hallgatói jogviszony igazolására nincs szükség) a lakóhely szerinti önkormányzat polgármesteri hivatalánál kell benyújtani. A pályázat csak a szükséges mellékletekkel együtt érvényes, ellenkező esetben formai hibásnak minősül, és így nem veszik figyelembe.  Az illetékes önkormányzatoknak a pályázat befogadását az EPER-rendszerben vissza kell igazolniuk – a be nem fogadott pályázatok nem kerülnek elbírálásra.
A változásoknak megfelelően  meghosszabbították az önkormányzatok számára a pályázathoz való csatlakozás határidejét október 26-ig (így, ha a lakóhely szerinti önkormányzatunk még nem csatlakozott, nem biztos, hogy lecsúszunk a lehetőségről!). A pályázatok benyújtásának határideje pedig november 15-ről november 23-ra módosult. Bővebb információt a pályázás feltételeiről és a pályázat benyújtásának menetéről korábbi cikkünkben és az EMET oldalán találhatsz.

 

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]