Új, korszerűbb szolgáltatásokat kínál a Neptun

Hamarosan véget ér az ETR-korszak, november 15-től már az új tanulmányi és hallgatói ügykezelő rendszer működik majd az ELTE-n. Összegyűjtöttük, miben jobb a Neptun, mint a jelenleg használt ETR: elektronikus kérvénykezelő, gyűjtőszámla, idegen nyelvű ügyintézés és sok más lehetőség.

Közel 10 évvel az ETR bevezetése után 2012. november 15-én új tanulmányi rendszerre, a Neptunra áll át az ELTE. Az új rendszer kiválasztását és bevezetését megelőzte az egyetem oktatóinak és hallgatóinak körében elvégzett igényfelmérés. A cél egy olyan tanulmányi rendszer beszerzése volt, amely képes megfelelni az ELTE karai és más szervezeti egységei által támasztott szakmai és műszaki követelményeknek. A 2002 óta működő ETR – az időközben elvégzett, az ELTE speciális igényeit kiszolgáló fejlesztések ellenére is – elavulttá vált számos olyan területen, amelyeknek a kiszolgálására a Neptun jó megoldást kínál.

A Neptunban nem csupán a tanulmányi ügyek intézhetők, hanem a hallgatói ügyek szinte teljes palettája a kollégiumi jelentkezéstől a szociális támogatás igénylésén át az Erasmus jelentkezésig. A korábbiakhoz hasonlóan mód nyílik a hallgatók egymás közötti kapcsolattartására és az oktatói munka véleményezésére is. A Neptun csökkenti az adminisztrációt, mert az elektronikus kérvénykezelő modul lehetővé teszi a papír alapú kérvények kiiktatását, csökkentve ezzel a sorok kialakulásának esélyét; rugalmasabbá válik továbbá az ügyintézés (pl.: nem hivatali időben is le lehet adni a kérvényeket), ugyanakkor az adminisztráció, valamint a kérvények sorsáról döntő személyek, testületek munkáját is megkönnyíti.

A papír-alapú ügyintézés visszaszorítása elvezethet majd az e-index bevezetéséhez is, a Neptun már most támogatja az ehhez szükséges oktatásszervezési folyamatokat. A különféle fizetési kötelezettségek teljesítését jelentősen egyszerűsíti majd a hallgatói gyűjtőszámla bevezetése, mely szintén a Neptun részeként lehetővé teszi, hogy az ELTE hallgatói pár kattintással rendezzék többek között utóvizsga-díjaikat, diákigazolványuk árát. Emellett a Neptun számos más ponton, így például egy integrált e-learning keretrendszert kínálva is támogatja az egységes egyetemi informatikai infrastruktúra kialakítását.

Az ELTE idegen nyelvű képzéseire gyarapodó számban iratkoznak be nemzetközi hallgatók. A nemzetközi szerep erősítése, a külföldi hallgatók arányának növelése az ELTE intézményfejlesztési tervének egyik fő célja, ezért elengedhetetlen, hogy a tanulmányi rendszer képes legyen az idegen nyelven kínált képzésekhez kapcsolódó adminisztráció kiszolgálására is. A Neptunban a magyar mellett angol, német, francia és román nyelven is lehetséges a hallgatók tanulmányi ügyeinek intézése, így a nálunk rész- vagy teljes idejű képzésben résztvevő külföldiek eligazodása és tanulmányi adminisztrációja is könnyebbé válik.

Az oktatásszerezés munkáját megkönnyíti a létesítménygazdálkodási és órarendszerkesztő funkció használata, amely ugyanakkor a vezetői információk lekérdezhetőségét is növeli, ezáltal képes megfelelő információkat szolgáltatni az egyetemi stratégiák kialakításához.