10 ok, amiért jó szurkolni

Szurkolni bárhol, bármikor, bármiért lehet. Lelkesen hajrázhatsz a kedvenc csapatodnak, bíztathatod közeli ismerőseidet egy fontos állásinterjú előtt, vagy akár lelkesítheted csak saját magadat miközben a félév legnehezebb kurzusának vizsgakérdései felett ülsz. Az idei nyár (mint minden negyedik) a futball Eb és az olimpia miatt a sport körül forog, így gondoltuk, remek lenne összegyűjteni 10 okot, amiért érdemes neked is lelkesen szurkolnod. A lista természetesen bővíthető.

  1. örömöt okoz: Az a boldogság, amikor szurkolásod elérte a célját, kedvenced beúszott az első helyre, vagy akár a legjobb barátod kézhez kapta a nyelvvizsgáját, akkor te magad is boldogabb vagy. Körbe tudnád szaladni a világot a boldogságtól.
  2. Ha pedig már a szaladásnál tartunk… a szurkolás edz: De hogyan? Amikor felpattansz a kanapéról azt kiabálva, hogy ,,Hajrá magyarok!” vagy éppen heves karmozdulatokkal jelzed, hogy szerinted a partjelző már megint szemészeti vizsgálatra szorul, vagy amikor gyorsabban sétálsz, már-már futsz hazafele, hogy elcsípd a rajtot, akkor bizony aktívan mozogsz. Ez sajnos nem meríti ki a rendszeres testmozgás fogalmát, viszont kezdetnek megteszi.
  3. a bíztatás bíztatni tanít: Amikor képes vagy valamiért szurkolásig lelkesedni, amikor úgy érzed, hogy a hangos hajrázással vagy a csendben szorítással erőt adsz a kedvencednek, akkor ezt az erőt ugyan úgy felhasználod majd saját bíztatásodra is. Megtanulod felspanolni magad olyan szituációkban is, amikor erre nagy szükséged van és nincs helye az izgulásnak, hibázásnak. A szurkolás megtanít magadnak is szurkolni.
  4. közösséget kovácsol: Ha lelkesedsz egy csapatért, máris tartozol valahova; beléphetsz a fanklubba, csatlakozhatsz szurkolói fórumokhoz. Ha egyedül mész is ki egy meccsre, nyílt helyszíni közvetítésre, biztos találsz majd olyan embert, aki osztja a véleményed abban, hogy ki álljon a dobogó legfelsőbb fokára és ki az, aki inkább költözzön melegebb éghajlatra. Nehezen tudnánk olyan csapatot/sportolót találni, akinek csak egyetlen egy ember szurkol.
  5. kitartást ad: Szurkolóként már valószínűleg megtapasztalhattad azt az érzést, amikor a csapatod kikap. Ha vesztésükkel ellentétben a te beléjük vetett hited nem vész el, akkor kitartó vagy. Nem csak a győzelemsorozatkor kell szurkolni a kedvencnek (akkor nem is igazán kedvenc), hanem akkor is hinni kell benne, ha épp nem úgy sikerült valami, ahogyan te elképzelted. Ezt a kitartást pedig életed más területein is felhasználhatod.
  6. kötődsz valakihez/valamihez: Ha az előző pontban leírt kitartással szurkolsz a csapatodnak/a kedvenc sportolódnak, akkor kötődsz hozzá. Kedvencet bármi alapján választhatsz, aztán megnézed minden egyes mérkőzését/futamát, lehetőleg élőben, így még erősebben kötődsz hozzá, és sikerei boldoggá tesznek.
  7. ropi-mogyi-szotyi: A tipikus szurkolói kaja-triumvirátus. Nagy mennyiségben nem a legegészségesebb, éjszaka pedig sanszos, hogy a hasfájás is jelentkezik a sok sótól és olajtól, viszont ilyenkor ér bűnözni. Nyakon önthetjük ezt a szuper hármast egy kis sörrel is, ha nagyban játszunk.
  8. megismered a sportolót és a sportot: A vérbeli szurkolók a legnagyobb szakkommentátorok és szakértők. Ha valamiért igazán lelkesedsz, azt tanulmányozod is; utána olvasol, videókat nézel, háttérinformációk után kutatsz és az ismerőseid hamarabb kérdezik tőled az NBI aktuális állását, mint a Google-től.
  9. kipróbálod a sportot: A kedvenced Cseh László, akkor a strandon biztos kipróbáltad már, milyen a pillangóúszás. Ha rajongsz egy sportért, akkor kedvenceid kitartásából erőt merítve vagy csak szimplán kíváncsiság által vezérelve nekiesel a kerékpározásnak, a tornának, vagy lóhátra pattansz.
  10. a sportolók megérdemlik a szurkolást: Amennyi munkát és energiát belefektetnek a sportolók abba, hogy az ő nyakukba akasszák a legfényesebb érmet, megérdemlik, hogy mögéjük álljunk, kitartsunk mellettük és örüljünk sikereiknek.

kép: commons.wikimedia.org