Hétfőn indul a Bubi

2014. szeptember 8-án, hétfőn elindul a fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi. Jegyet venni hétfőtől a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a MOL Bubi weboldalán lehet, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban, közölte a BKK.

Szeptember 8-án, hétfőn – az ELTE-s tanévkezdés napján – elindul a fővárosi közösségi kerékpárrendszer, a Bubi. A korábbi tervek, ahogy arról honlapunk is beszámolt, áprilisi üzembe helyezésről szóltak, ez azonban a tesztelés közben felmerülő hibák miatt nem volt tartható.

A december 31-ig érvényes MOL Bubi Start bérlet már 3000 forintért elérhető, amiből 1500 forint lebiciklizhető. Vannak egyéb kedvezmények is: az éves bérletet 18 900 forint helyett egyelőre 12 000 forintért (5000 forint felhasználható kerettel), a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért (3000 forint felhasználható kerettel) lehet megvásárolni.  A továbbiakban az éves BKK-bérlettel rendelkezők 50 százalékos kedvezményt kapnak az éves MOL Bubi bérlet árából, a vásárlás napján érvényes tömegközlekedési szemeszterbérlettel rendelkező köz- és felsőoktatásban tanulók pedig a féléves MOL Bubi bérletet vehetik meg 20 százalékos kedvezménnyel. Az indulási kedvezmények időszakában az 50, illetve 20 százalékos kedvezményt a csökkentett éves, illetve féléves bérletárból vonják le.

A BKK-nál javasolják, hogy bérletet váltani kívánók – a várakozás elkerülése érdekében – a molbubi.bkk.hu webcímen előzetesen regisztráljanak – ez mostantól lehetséges. A 900 millió forint uniós támogatással megvalósuló 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld bicikliből álló rendszert hétfő reggel adják át a budapestieknek.

Több mint 2000 tesztelő hetekig tekerte azokat Budapest utcáin: a csúcs napi 3200 használat volt a nyilvános próbaüzemben. A közbringázáshoz szükséges valamennyi funkciót kipróbálták, és jelezték tapasztalataikat.

Azt írják: számos kisebb hiba javítása miatt késett a rendszer átadása, melyek mára megtörténtek és nem akadályozzák a rendszer indítását. A többség általában kényelmesnek találta a zöld bringákat, és úgy ítélte meg, hogy MOL Bubi kártyával is könnyű használni a rendszert. A visszajelzések alapján a BKK számos kisebb kényelmi fejlesztést végez még a kerékpárokon a következő hetekben, ezek azonban nem akadályozzák a rendszer indítását, mivel nem hibák, hanem kényelmi szintet javító fejlesztések (pl. ilyen a gumik könnyebb kivitelűre cseréje is.)