A felnövekvő nemzedéknek hasznosítható ismeretekkel kell rendelkeznie a világgazdaság, a nemzetgazdaság, a vállalkozások és a háztartások életét meghatározó gazdasági-pénzügyi intézményekről, ennek ellenére még ma is ott tartunk, hogy az iskoláknak csupán 10%-a tanít pénzügyi ismereteket. Hosszú távon az oktatás részévé kellene tenni a pénzügyi ismereteket – vélik a szakemberek is. Cél, hogy a tanulók ismerjék fel saját felelősségüket az értéktermelő munka, a javakkal való ésszerű gazdálkodás, a pénz világa és a fogyasztás területén. Látniuk kell rövid és hosszú távú céljaik, valamint az erőforrások kapcsolatát, az egyéni és közösségi érdekek összefüggését, egymásrautaltságát.
Fontosnak nevezte a mindennapi élethez szükséges gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatását Áder János köztársasági elnök február 22-én, amikor látogatást tett az OTP Fáy András Alapítvány OK Oktatási Központjában. Azt hangsúlyozta, hogy az ilyen képzések révén megtanítható a fiataloknak, hogy „hogyan kerüljék el az élet nagy útvesztőit”. Az államfő hozzátette, hogy azt is meg kell tanítani az embereknek, hogy kerüljék el a piramisjáték-szervezőket. A köztársasági elnök arra kérte a program működtetésében részt vevőket, hogy változatlan lelkesedéssel és nagy energiákkal folytassák az immár két évtizede megkezdett munkákat, „mert ennek a kisugárzása, jótékony hatása a magyar társadalomra, a magyar társadalom gazdaságtudatos gondolkodására felbecsülhetetlen”.
Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke az eseményen azt emelte ki: magas szakmai színvonalat és kiterjedt társadalmi jelenlétet mondhat magáénak a jegybankkal is együttműködő alapítvány. Felhívta a figyelmet arra, hogy mindig legyenek megtakarításaink, hiszen akármilyen kis összeget teszünk is félre, a folyamatos megtakarítás csodákra képes évtizedek alatt.
Csányi Sándor, az OTP Nyrt. elnök-vezérigazgatója célnak tűzte ki, hogy Magyarországon egyetlen diák se fejezze be úgy a középiskolát, hogy nem kapja meg a mindennapi életvitelhez szükséges pénzügyi-bankszakmai alapismereteket, mert a mai diákok csak keveset tanulnak a pénzügyekről, így nem sajátítják el azokat a kompetenciákat, melyek átvezetnék őket a pénzügyek útvesztőin. Kiemelte, hogy a Magyarországon évi 20 ezer gyermeket oktató alapítvány Szlovákiában és Romániában is elindította ezt a programját. Csányi kijelentette, hogy nem csupán a társadalomnak hasznos ez a program, hanem a pénzintézeteknek is jó, ha „egy leendő ügyfél jól felkészülten érkezik hozzánk”.
Forrás: edupress.hu
Kép: vecseshirek.hu