Túl az állásbörzén

A szokottnál is nagyobb érdeklődés övezte az ELTE Karrierközpont által harmadik alkalommal megrendezett Virtuális Állásbörzét.

Reneszánszukat élik az online állásbörzék. Még csak pár éve indult útjára ez a virtuális műfaj, de a börzék iránti nagyfokú érdeklődés alapján egyértelmű, hogy van létjogosultságuk. A modern kor igényeinek megfelelő formában, átláthatóan és egyszerűen segítik az álláskeresőket a megfelelő cég és állás megtalálásában, költséghatékonyabban, sok fiatalt megszólítva, időtakarékosan, kényelmesen. Generációnk tagjai amúgy is rengeteg időt töltenek az interneten böngészve, kézenfekvő, hogy a munkakeresést is online végzik. Ezt a trendet követi az ELTE Karrierközpont is, ami minden eddiginél sikeresebb állásbörzét szervezett a hallgatóknak.

Ha a számokat tekintjük  mérvadónak, már azok is egyértelműen jelzik az eredményességet. A Karrierközpont statisztikái alapján míg tavaly  34. 000 oldalletöltést generáltak a látogatók, idén ez a szám 42.000-re nőtt, és mindemellett  1074-en regisztráltak is a honlapon. Nem csak belföldről, hanem Németországból, Ausztriából, Szlovákiából és az Egyesült Királyságból is érkeztek regisztrációk. A három nap alatt 46 cég települt ki virtuális standdal az online köztérre, köztük olyan nevekkel, mint a Vodafone, az Exxonmobil, az IBM vagy a Kelly Services. 1689 álláslehetőség között válogathattak a munkakeresők, míg ez a szám tavaly még nem érte el az ötszázat sem.

Statisztika készült arról is, átlagosan hány percet töltöttek el a látogatók a honlapon. Idén 8 perc lett az átlag, ami nagyon jó eredménynek számít. Valószínűleg ehhez hozzájárult az is, hogy a honlapon karriertippeket, dokumentummintákat, tanácsokat kaptak a látogatók. Többeket már a rendezvény ideje alatt behívtak állásinterjúra, így a rendezvény mindenképpen remek első lépésnek bizonyult a biztos munkahely megtalálásának irányába.

A zárórendezvényen a hallgatók személyesen is találkozhattak több nagy cég képviselőjével. A regisztrálók között belépőket is sorsoltak a rendezvény „afterpartijára”, a PPK Főnökök és titkárok kari bulijába, ahol a három napos böngészés és álláskeresés fáradalmait is kipihenhették a szerencsések.

Az idei börze megszervezésénél figyelembe vették a tavalyi rendezvény után kitöltetett kérdőívek eredményeit is, ami nagyban hozzájárult a sikerességhez. A cél, hogy szorosabb, közvetlenebb kapcsolat alakuljon ki a munkáltatók és a munkavállaló fiatalok között, megvalósulni látszik.

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]