A Kisprésház az utóbbi időben több minikoncertnek és bulinak is otthont adott. Az egyszálgitáros akusztikus zenéléstől egészen az hiphop és alternatív dj-kig tartó széles palettán bárki megtalálhatja a neki tetsző műfajú partyt. Szeptember 11-én Khaaro X Zorz hiphopestjén a SoundCloud rapé és a trapé volt a főszerep.
A SoundCloud-rapet az új punkként szokták emlegetni, nem a zene stílusa, hanem a lázadó szellemisége miatt. Zenei és intézményi téren is elveti a konvencionális formákat. Hangzásában rengeteg műfajból táplálkozik, a metál, a hiphop- és az elektronikus zene keveredése baljóslatú, ugyanakkor táncolható/bólogatható hangzásvilágot eredményez. A SoundCloudra jellemzően lelkes amatőrök töltik fel zenéiket, akiket kezdetben az ismerőseik hallgatnak, de bárkit felkaphat a közönség, és így egyre nagyobb tömegekhez juthatnak el. Öltözködésben az egyszerű fekete ruhák, a láncok, esetleg kirívó tetoválások jellemzik a közösség tagjait. Fontos a közösségi médiában való jelenlét, a rajongók úgy érezhetik, hogy a kedvenc előadójuk a barátjuk is egyben, mivel hasonló hátterű fiatalok, és hasonló világszemlélettel rendelkeznek. A fennálló rendszerből való kiábrándultság, dühös, néhol ironikus lázadás, és némi nihilizmus keveredése egyedi zenei szcénát eredményez.
Ebbe a nem konvencionális keretrendszerbe remekül illeszkedett a Kisprésház rendezvénye, a lil présház következő állomása, ahol az apró helyszín révén házibuli-hangulatban verettük Khaaro Bu$t Aard szövegeire és Zorz alapjaira. A belépés ingyenes volt, becsületkasszával támogattuk a fellépőket. A közönség együtt ugrált és üvöltötte a szöveget Khaaroval. A torzított és sötét hangzásvilág úgy éri a hallgatót, mint egy jól irányzott pofon. A Ki a Khaaro c. erősen utalgatós számban az ars poetica mellett a buli esszenciája is elhangzik: „Hallgatod, pedig nem érted / Az agy a dallamtól betépett”. A baljóslatú és agresszív szövegek kiüvöltött fájdalomként rengették meg a kávézó falait. Személyes kedvencem az Ozora c. szám volt, amelyben a goa keveredik a törzsi rituálékat idéző szöveggel. A koncert után pedig Zorz rakott vadabbnál vadabb ütemeket.
Khaaro elmondása szerint metállal kezdte zenei pályafutását, de a legkülönbözőbb műfajokból merítve alkotta meg a saját hangzásvilágát, amit nem akar besorolni egyetlen irányzat alá sem. Fiatalkorában a legtöbb közösségben kívülállónak számított, viszont ebben a zenei közegben, amelyben szintén nonkonformistákkal alkot együtt, megtalálta a helyét.
„A lil présház a kávéházi zene átértelmezése” – olvashatjuk az esemény oldalán. Olyan hangulatra törekszenek, amely egy beszélgetés menetét nem akadályozza meg, a zenei felhozatalával mégis néha hátrafordulásra és a belebólogatásra készteti a vendégeket. A rendezvénysorozat keretében korábban „kísérleti és lofi textúrákkal érkezett a kisszobából” ArlekinkeF9 , továbbá StackOne két banger albumán túl (Parallax és Renowned Anonymous) legfrissebb munkájából, a MULATÓ AZTÉKOK-kal kiadott Dunaújlipótvárosból hallottunk egy válogatást az egyéb finomságok mellett. A sorozat folytatódik, figyeljétek a Kisprésház oldalát!