A kormány a gyermekek védelme érdekében megalkotja a külföldi utazásokkal kapcsolatban szükséges törvényi szabályokat, a törvénymódosítás-tervezet jelenleg társadalmi egyeztetésen van.
A veronai autóbusz-baleset 2017. január 20-án éjfél körül történt Verona és Velence között, az A4-es autópálya 289-es kilométerszelvényénél, a Verona-kelet lehajtó közelében. Egy fővárosi gimnázium diákjait szállító autóbusz az évenként megrendezésre kerülő franciaországi sítáborból tartott hazafelé, 56 utassal, akik közül 43-an gyerekek voltak. A hazafelé tartó jármű az útról letérve az autópálya szalagkorlátjának hajtott, egy autópályahíd pillérének csapódott, végül kigyulladt. A balesetben 17 fő vesztette életét. Az előzetes hírek szerint nem az autóbusz műszaki állapota és nem is az autóbusz vezetőjének egészségi állapota miatt következett be a tragédia. Az ütközés következtében többen kirepültek a járműből, és a jobb oldalon lévő első hét üléssor összepréselődött. Ez a tragédia a legsúlyosabb az 1999-es deutschlandsbergi autóbusz-baleset óta a külföldön magyar állampolgárokat ért buszbalesetek között.
A baleset pontos okainak kivizsgálására vizsgálat indult, a kormány pedig a jelenlegi szabályok szigorításával próbálná elkerülni az esetleges jövőbeli hasonló tragédiákat.
A közlemény szerint a törvény kiegészül a külföldi iskolai kirándulás fogalmával, rendelkezik a külföldi kirándulások idején történő balesetek esetén viselt felelősség kérdéséről, valamint rögzíti, hogy a köznevelési intézményeknek maximális körültekintéssel kell eljárniuk a megbízott utaztató cég felkérése során. Az értelmezési nehézségek kiküszöbölésének érdekében törvényi szinten rendezik, hogy az osztályfőnökök, munkaközösség-vezetők és a diákönkormányzatot segítő pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejébe be kell számítani kettő, illetve egy órát ezen feladatok ellátására.
Forrás: Index
Kép: 24.hu