Az ELTE-BTK egy eldugott helyén működő Angol Szakos Diákműhelyről beszélgettünk Farkas Zsófiával, a szervezet titkárával.
Habár az Angol Szakos Diákműhely 2009 óta működik, mégis csak nagyon kevesen tudnak róla. A szervezet aktuális vezetőjét és titkárát minden év elején maguk a tagok választják meg, jelenleg Precskó Lilian elnököl, míg Farkas Zsófia a titkári szerepet tölti be. Külön érdekesség, hogy az idei vezetők mindketten az ELTE angoltanár és magyar mint idegennyelv tanár szakos hallgatói. Ám az ő szerepük inkább formális, hiszen „a diákműhelyt valójában a résztvevő tagok alakítják, a mi feladatunk csupán az, hogy alkalmakat és lehetőségeket szervezzünk a törekvéseknek”.
A műhely legfőbb célja, hogy segítse azokat az ELTE-s hallgatókat, akik az angol nyelv, az angoltanítás, illetve a nyelvpedagógia iránt érdeklődnek. A közösség igyekszik mindig friss információkat szolgáltatni az aktuális lehetőségekről, versenyekről, az angol szakosokat érintő hírekről, ezért több szakmai eseményt is szerveznek, melyek miközben összehozzák a hasonló érdeklődésű hallgatókat, hasznos információkat és tudást biztosítanak az őket érintő témákban. Mindemellett támogatják és segítik a hallgatói kutatásokat. Jelenleg négy kutatócsoport működik a műhelyen belül: ICT in Teaching, Special Needs in Language Learning, Discipline Problems and Solutions és Teaching Educatively. Ezekhez a kutatócsoportokhoz bárki csatlakozhat, aki úgy érzi, szeretne részt venni az adott témakör felderítésében, esetleg a már meglévő tudását/kutatási eredményeit szeretné megosztani.
Annak ellenére, hogy az eddig felsorolt feladatok a diákműhely alapjait képzik, a legfontosabb tevékenységük mégiscsak az, hogy a hallgatók számára már az egyetem alatt lehetőséget biztosítsanak arra, hogy egy valódi szakmai közösség tagjai lehessenek, ahová szakmai kérdésekben bátran fordulhatnak segítségért. Például 2011 óta működnek együtt az Angoltanárok Nemzetközi Szervezetével, az IATEFL Hungary-vel. Ez a kapcsolat azóta is tart, ami azt bizonyítja, hogy az IATEFL elismeri munkájuk fontosságát. Ehhez kapcsolódik a diákműhely eddigi legnagyobb sikere is, hiszen 2011 márciusában az IATEFL-Hungary-vel közösen valósították meg az „Együtt a nyelvoktatás jövőjéért” mini-konferenciát. „Az eseményre sokan eljöttek és rengeteg kreatív ötletet gyűjtöttünk össze tanár szakos hallgatóktól, melyek azóta is kiindulópontját képezik az elképzeléseinknek. Valamint ekkor kezdődött az együttműködés a két szervezet között, ami alapjaiban változtatta meg a műhely működését.”
A diákműhely következő eseménye egy áprilisi mini-konferencia lesz, amin a tervek szerint a kutatócsoportok workshopok és előadások keretein belül mutatják be eredményeiket. Akinek sikerült kedvet csinálnunk az Angol Szakos Diákműhely programjaihoz, az látogasson el a szervezet Facebook oldalára, keresse a campuson az aktuális programok plakátjait, vagy pedig személyesen keresse fel a vezetőket.