Az Oktatási Hivatal 2014. április 7-én publikálta az idei felvételi jelentkezési adatokat: a tavalyi évhez képest 9%-kal nőtt a jelentkezők száma. A felsőoktatási intézmények között idén is az ELTE vitte a pálmát: a több mint 106 ezer jelentkező közül minden ötödik adta be a jelentkezését Egyetemünkre, 12988-an pedig első helyen jelölték meg az ELTE valamelyik szakát.
Az ELTE közleményben köszönte meg azt a bizalmat, amelyet Egyetemünk iránt a magyar fiatalok és családjaik a 2014. évben is tanúsítottak – nem csak a jelentkezők száma nőtt, de a számok azt is bebizonyították, hogy az ELTE nemzetközi színvonalú és kapcsolódású képzéseivel, tudományos minőségével továbbra is vonzó (a legvonzóbb!) lehetőség a továbbtanulók számára. Az ELTE közleményében kitartó tanulást, sikeres érettségi vizsgát kívánt jövendőbeli hallgatóinak.
Az ELTE töretlen, sőt növekvő népszerűségének okairól Dr. Fábri György közkapcsolati és kommunikációs ügyi rektorhelyettest kérdeztük, aki elmondta, hogy véleménye szerint Egyetemünk sikerének három oka is van: „Legyünk realisták, és ne hallgassuk el, hogy fővárosi intézményként vonzerőnk elhelyezkedésünkből is fakad, az itteni életlehetőségek ugyanis továbbra is jobbak, mint a kiváló vidéki intézmények környezete – ez ugyanakkor kritikája is annak a támogatási politikának, amely az esélykiegyenlítés címén a nemzetközileg leginkább versenyképes budapesti intézményeket kizárja az uniós források eléréséből” – mondta el, hozzátéve, hogy a siker második oka az ELTE kitartó stratégiája, amelyet követve a mindenfelől érkező nyomások ellenére sem mondott le a minőség középpontba helyezéséről. „Nekünk nem ingyen laptopokat vagy látszatkedvezményeket kell osztogatnunk, hanem az ország legjobb, és legszámosabb magasan kvalifikált oktatói-kutatói gárdáját ‘kínáljuk’ az ide jelentkezőknek – a továbbtanulók pedig erre vevők.”
Ehhez társul az is, hogy az ELTE széles nemzetközi kapcsolatokkal, kitekintéssel rendelkezik, amely sok továbbtanuló számára vonzó lehetőségeket jelent.
„Ezek az elemek ugyanakkor évek óta változatlanul megvannak – tette hozzá Dr. Fábri György –, ami újdonság az elmúlt években, és ami az arányszámok növekedését hozta, az a tudatos, mértéktartó és az ELTE ‘prémium-termék’ színvonalához méltó rekrutációs kommunikáció volt. A karok egyre több ilyen bemutatkozó rendezvényt szerveznek. Szakmai kínálatunkat meg tudtuk jeleníteni egy, a magyar felsőoktatásban példátlan televíziós-webes kampánnyal, ahol a kiválóságot, az értékeket mutattuk be és népszerűsítettük. Mindezt emelte új minőséggé ELTEfeszt rendezvényünk, amely a Karok számára újszerű bemutatkozási lehetőséget adott. Egyetemünkön, hála ezeknek a rendezvényeknek és szerveződéseknek, az ELTE-identitás, védjegy és a kari oktatási-kutatási tartalom, valamint a népszerűsítés dinamikus egyensúlya igen hatékony formában valósult meg.”