Az Android Workshop Education keretében a népszerű operációs rendszer és a oktatás kapcsolatával ismerkedhettek az érdeklődők.
A programok Gáspár József felszólalásával vették kezdetüket. A szakember előadásában bemutatta a Samsung legújabb készülékeit, azok előnyeivel és esetleges hátrányaival. Részletesen kitért a Galaxy Tabokra, amelyeket kényelem és teljesítmény szempontjából is „új hordozható forradalomként” jellemzett. Ám ennél is alaposabban kitért a vadonatúj Galaxy Note-ra. Az eszköz többek között 1,4 GHz-es kétmagos processzorral, 800×1280 képpontos Super AMOLED kijelzővel és TouchWiz 4.0 kezelőfelülettel fog rendelkezni. Nyugodtan nevezhetnénk a gépet az okostelefonok új császárának, csakhogy a termék hivatalosan egy hibrid táblagép-mobil. Ettől fogva új kategóriát kellett kitalálni számára, ami a rendkívül fantáziadús Note nevet kapta. Mivel jelenleg versenytárs hiányában „szenved”, ára magyar viszonylatban igen magasra rúg majd
Miután meghallgattuk az ismeretterjesztésben gazdag bevezetőt, utunk Pintér Róberthez és Breczku Jánoshoz vezetett. Az előadók a mobil-képességfejlesztés világába kalauzoltak el minket. A fejlesztők tagjai egy olyan húszfős csapatnak, amely nyílt forráskódú Java-alkalmazások készítésében jár élen. Hozzájuk fűződik az Okos Doboz nevű szoftver kifejlesztése is, ami hatféle tantárgyban kíván segítséget nyújtani az 1-6. osztályos diákoknak készségeik javításában. Az alkotók fontosnak tartják az egyszerű felépítést és a sikerélmény meglétét, elsősorban ezen elveket követik minden egyes projektjük alkalmával.
Hogy középiskolában miként segítheti a tanulást az okostelefon, azt már Koren Balázstól tudhattuk meg részletesebben. Az androidportal.hu vezetője főállású gimnáziumi tanár, így első kézből tapasztalja a diákok ezzel kapcsolatos reakcióit. Elmondása szerint a gimnazisták pozitívan fogadták a mobillal való játékos tanulást, és sokkal hatékonyabban tudták elsajátítani a tananyagot, mint azelőtt. Kiemelte a GeoGebra és Math Formulaty nevű programokat, amik hozzájárultak a különböző képletek, valamint a geometria témakörének megtanulásához.
Végezetül Patkó Györgyi és Gergely Zita előadását hallgattuk meg, ami az androidos nyelvtanulással volt kapcsolatos. Itt leginkább a szórakoztató nyelvoktatáson volt a hangsúly, valamint azon, hogy a nyelvérzék helyett inkább a motiváció játszik szerepet a tanulási folyamatban. Emellett szó volt még az IELTS-felkészítőkről, amelyek újfajta oktatást biztosítanak a jelentkezőknek.
A rendezvényen ezután lehetőség volt néhány termék kipróbálására, illetőleg sorsoláson való részvételre is. Előbbi alapján elmondható, hogy az elkövetkező egy-két év a változások korát hozhatja el a mobilpiacon is.
Spiller András
ELTE Online