“Ez pedig a legeslegfontosabb dolog lehet életünkben, ha szeretnénk eladni és sikeresek lenni.”
Egy könyv akadt a kezembe, ami azt hiszem, nem nagyon fog porosodni a polcokon, hiszen újra és újra le kell majd emelnünk a következő évtizedek során. A Jakob Nielsen nyomán készült WEBERGONÓMNIA-ról beszélek. A könyv arról akar hiteles tudást és tapasztalatot átadni, hogy milyen is egy jó honlap. Ez pedig marginális jelentőséggel bírhat a mai világban, hiszen folyton weblapok előtt görnyedünk, ahogyan például most is. A könyv nem amatőr how-to, hanem professzionális how-to ahhoz, hogyan készítsünk olyan weblapot, amelyen vásárolnak, ahová visszatérnek, ahol könnyen megtalálják a látogatók azt, amit szeretnének. Ez pedig a legeslegfontosabb dolog lehet életünkben, ha szeretnénk eladni és sikeresek lenni.
A Webergonómia továbbá abban is segít, hogy olyan honlapot szerkeszthessünk, ami felhasználóbarát. Ehhez lépésenként mutatja be azokat a kritikus pontokat, amikkel körültekintően kell bánni, de természetesen felhívja a figyelmet azokra a típushibákra is, amelyeket rendre elkövetnek a tervezők, és bemutatja azokat is, amik bár alapvetően rosszul berögzült szerkesztési elvek, mégis annyira általánossá váltak, hogy már nem szabad tőlük eltérni, még akkor sem, ha tökéleteset kívánunk alkotni.
A könyvvel olyan tudásra tehetünk szert, amely bármikor hasznunkra lehet, hiszen ha elmegyünk egy adott céghez dolgozni, tanácsokat adhatunk, s így kitűnhetünk a többi beosztott közül; vagy ha saját weblapot szeretnénk készíteni, esetleg rendelni, ott is hasznát vehetjük a könyv által megismert információknak.