Herendi Gábor friss rendezése, a Kincsem a magyar filmtörténet legdrágább alkotása. De mire elég hárommilliárd forint, és mennyire számít ez soknak?
Napjainkban egy ekkora összeg hallatán csak megrándítjuk vállunkat és foghegyről odavetjük, ebből alig egy huszonharmad metrókocsi felújítása jön ki. Újra bebizonyosodott, viszonyítás kérdése minden. Ezért érdemes kontextusba helyezni az összeget és megnézni, az utóbbi idők magyar gyártású filmjeit milyen költségvetésből forgatták. Herendi korábbi közönségfilmje a Valami Amerika 2 háromszázhatvanmillió forintba került. Így már azért sokkalta mellbevágóbb az árcímke. Mitől kóstált ennyivel többet a Kincsem? Filmes berkekben mindenki tudja, a kosztümös alkotások megsokszorozzák a költségvetést. Továbbá a Kincsem, témájából fakadóan telis tele van látványos versenyjelenetekkel, s ha az ember nem szeretné, hogy kilógjon a lóláb (elnézést kérek) a grandiózus tömeg és versenyjeleneteknél, akkor kénytelen áldozni a látványra. Belsős forrásokból úgy értesültünk, hogy a Kincsemet játszó ló mén volt, Kincsem azonban kanca. Így a film utómunkái során el kellett tüntetni a ló férfiasságát is.
De mennél többet lamentálok azon, hogy sok pénz-e ez egy filmért, arra jutok, hogy végső soron mindegy. Hiszen nekem a diákjegy akkor is ezerháromszázhúsz forintba fog kerülni, ha egyébként a film teljes gyártása csak ötöd ennyibe került, és akkor is ha ezerszeresébe. Az egyetlen dolog amit sajnálok, hogy ha valaki ennyit áldoz egy filmre, akkor már érdemes lenne a reklámokra is nagyobb összeget áldozni, hiszen mégiscsak az vonzza be a nézőket a vetítőterembe és teszi rentábilissá a ráfordításokat.
Források: origo.hu, wikipedia.org, mafab.hu
Kiemelt kép: origo.hu