A zenepiactól a zene eltűnéséig

Ha érdekel, hogyan szabályozható a zenepiac, hogy mi állt az MR2-Petőfi átpozicionálásának hátterében, hogy milyen szerzői jogi problémákat vetnek fel a samplingek, vagy éppen az, hogy hogyan tűnt el a zene a komolyzenéből, akkor látogass el a Zenei hálózatok estek tavaszi előadás-sorozatára!

Az ingyenesen látogatható előadások több szakma és kutatási terület legizgalmasabb, zenéhez kapcsolódó területeivel foglalkoznak, a digitális kultúrán és kommunikáción át a szerzői jogokon, médián és a szociológián át egészen a zenetörténetig.

Az első előadást március 22-én, csütörtökön 18.00 órakor Kitzinger Dávid, az Artisjus hangfelvétel-engedélyezési osztályának vezetője fogja tartani, aki arról beszél majd, hogy milyen feltételei vannak a zenepiac szabályozhatóságának. A sorozat további előadói: Mezei Péter jogász, a Szegedi Tudományegyetem oktatója, Weyer Balázs, az Origo volt főszerkesztője, Such György, a Magyar Rádió volt elnöke, Kodaj Dániel filozófus, a CEU PhD-hallgatója és Ignácz Ádám muzikológus, az ELTE PhD-hallgatója.

A helyszín az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének (Múzeum körút 6-8) 34-es előadóterme (a földszinten). A fél-háromnegyed órás előadások az adott csütörtökön 18.00 órakor kezdődnek, utána pedig lehetőség lesz kötetlen beszélgetésre az előadókkal.

Az előadáscímekre kattintva lehet regisztrálni a facebook-eseményekre:

Március 22. csütörtök 18.00 – Kitzinger Dávid a zenepiac szabályozhatóságáról
Április 12. csütörtök 18.00 – Mezei Péter Samplingről és szerzői jogokról
Április 19. csütörtök 18.00 – Weyer Balázs a világzenéről
Április 26. csütörtök 18.00 – Such György az MR2-Petőfi átpozicionálásáról
Május 3. csütörtök 18.00 – Kodaj Dániel a zene eltűnéséről a komolyzenéből
Május 17. csütörtök 18.00 – Ignácz Ádám a zenei inspiráció ábrázolhatóságáról

Forrás: http://zeneihalozatok.blog.hu/2012/03/03/indul_a_zenei_halozatok_estek_tavaszi_eloadas_sorozata