Barbie babával játszani már nem annyira menő?

A Mattel amerikai játékgyártó cég a becsültnél sokkal nagyobb adózott veszteségről számolt be. A Barbie babák forgalmának jelentős csökkenése is szerepet játszott a vállalat károsodásában.

A Mattel negyedéves adózott vesztesége 113,2 millió dollár lett. A veszteség felhalmozását befolyásolta, hogy csökkent több vezető termék, így a Barbie babák és a Fisher-Price játékok eladása.

A Mattelt Ruth Handler, a Barbie babák megálmodója férjével közösen alapította. Barbie elődje egy német Lilli nevű baba volt, amit inkább felnőtt férfiaknak szántak mókás ajándékként, de a sors fintora, hogy gyerekek szerettek bele. Emellett Ruth Handler felfigyelt rá, hogy kislánya is jobban szeretett a felnőtt babákkal játszani, mint a gyerekverzióval. Ezekből a tapasztalatokból alkotta meg a vállalat a Barbie babát, amit 1959. március 9-én mutattak be New Yorkban a játékvásáron.

A Barbie babákat az egész világ ismeri, de a cég emellett társasjátékokat (Scrable, Uno), FischerPrice-, illetve Hot Wheels-termékeket is gyárt. Az viszont vitathatatlan, hogy a Barbie-k érték el a vállalat legnagyobb, és azóta folyamatosan tartó sikerét: lett sportos, dolgozó, fiú-, sőt még sellőbaba is. Ezért is meglepő a visszaesés. A Barbie babák eladása 13 százalékkal csökkent a március végével záródott három hónapban éves szinten, a 6 éves kor alatti korosztálynak szánt Fisher-Price játékok értékesítése 9 százalékot esett.

Összességében a Mattel bevétele az egy évvel korábbihoz képest 15 százalékkal 735,6 millió dollárra redukálódott, és elmaradt a szakértők által várt 810,2 millió dollártól.

 

Szöveg: Papp Daniella

Forrás: hvg.hu, matteljatekok.hu

Kép forrása: pixabay.com

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]