5 hiba, amelyet a legtöbb fiatal elkövet a munkahelyén

A Jobline.hu közölt egy olyan összeállítást, melyben felsorolták, milyen hibákat követnek el, az olykor pályakezdő fiatalok a munkahelyükön és ezáltal hátráltatják a saját előrelépésüket.

Ahogy változik a világ, úgy módosultak a munkáltatói igények is, ebből következik, hogy a munkavállaló morálja sem ugyanaz már, mint régen, a technológiai forradalom előtt. Az Y generáció folyamatos felnőtté érése óriási szakadékot emelt az idősebbik korosztály és a fiatalság köré. Teljesen más körülmények között szocializálódott mindkét nemzedék, így sokszor ütközhetnek bonyodalmakba az egymással való munkakapcsolat során. Számos helytelen előfelvetés létezik J.T. O’Donnell, a CareerHMO.com alapító vezérigazgatója szerint, aki úgy véli, a fiatalok rossz üzenetet közvetítenek olykor a viselkedésükkel, ezáltal a megítélésük is téves lehet. Nézzük, milyen hibákból fakadhatnak a negatív sztereotípiák.

1. Pontos érkezés, távozás

Önmagával ezzel nem is lenne semmi gond, hiszen a munkáltató jogosan várhatja el alkalmazottja pontosságát, azonban O’Donnell véleménye szerint a hajszálpontos érkezés-távozás azt a benyomást keltheti, hogy az illetőnek nem fontos a munkája, kizárólag annyi időt szeretne a munkahelyén tölteni, amiért megfizetik. Megoldásként nem a túlórák tömkelegét javasolja, hanem azt, hogy a munkaidő letelte után esetleg maradni lehetne 10-15 perccel tovább, kényelmesen befejezve a feladatunkat, nem pedig fejvesztve menekülni arról a helyről, ahol időnk nagy részét töltjük.

2. Nem kezdeményeznek

A vezérigazgató meglátása szerint az Y generáció tagjaiból hiányzik a megfelelő önbizalom, kreativitás vagy éppen bátorság, amely arra sarkallná őket, hogy egyedi ötletekkel álljanak elő a főnöküknek. Igény természetesen lenne rá, hiszen miért ne találhatna ki bárki hasznos és egyedülálló tippeket, amellyel a cég is fejlődik? O’Donell kifejti, hogy igenis merjen lépni mindenki, hiszen könnyen béremelés vagy előléptetés lehet a jutalma az arra érdemeseknek.

Fotó: generationy.com

Fotó: generationy.com

3. Probléma van, megoldás nincs

A problémák felismerése a könnyebb feladatok közé tartozik, azonban megoldást kínálni rájuk már sokkal nehezebb falat, a szakértő szerint ezzel tudnak a legkevesebben megbírkózni, pedig ez a készség valóban kincsnek számít, függetlenül a munkahelytől. Ezáltal, ha a tapasztalatlanabb munkaerő csupán felveti a probléma jelenségét, kritizálásnak tűnhet, amely sosem kelt jó benyomást. A javaslat szerint fontos az ötletelés, az, hogy megfelelően el legyen hárítva a gond.

4. Határidőkkel való probléma

Sokan nem tudják rendesen beosztani az idejüket, így az eredmény az lesz, hogy az utolsó pillanatban pánikszerűen látnak neki a munkának, mondván, hogy teher alatt nő a pálma. Azonban nem biztos, hogy ez lenne a helyes lépés, hiszen érdemes néhány órával, akár nappal hamarabb elvégezni a kirótt feladatot, hogy a felettesnek is legyen ideje átnézni a projektet, esetleg javítani a hibákat. Sokkal szimpatikusabb ez a megoldás, mint pont a határidőre beesni az anyaggal, amely lehet, hogy hiányos vagy rosszul összerakott lesz.

5. Motiváció hiánya

Diploma után az ember örül, ha el tud helyezkedni viszonylag jónak mondható fizetéssel, azonban ez korántsem jelenti azt, hogy a munkavállaló céljaival, álmaival is egyezik a kiválasztott cég. Ennek eredménye a motiváció teljes hiánya, az alkalmazott sosem lesz képes teljes lelkesedéssel és erőbedobással végezni a feladatát, mert nem érzi magáénak a kitűzött eredményeket, így a teljesítménye is romolhat. Viszont ezen meg kell próbálni felülemelkedni, jobban megismerni a cég profilját, teendőit, hiszen csak ez vezethet előre.

 

Forrás: jobline.hu

 

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]