Hoffmann-live

Hivatás és nevelés az oktatáspolitikában – élőben a Parlamentből.

19:40 – Ha most kellene újra egyetemet választania, megint pedagógusnak tanulna? -Attól tartok, sajnos igen.

19:33 – Az egész felsőoktatás átalakításában elsődleges szempont a minőség. Bízzunk a kormányban!

19:27 – A nemzettudatosság formálása nagyon fontos, és az oktatásban meghatározó lesz, különben enélkül nemzeti öngyilkosságot hajtanánk végre.

19:24 – A moderátor normális ember.

19:22 – Helyzetbe kell hozni a pedagógusokat, hogy nagyobb lelki békével forduljanak a gyerekek felé.

19:19 – 2016-tól csak nyelvvizsga birtokában lehet majd a felsőoktatásba jelentkezni. Ez majd felpörgeti a nyelviskola bizniszt, szólok is anyunak hogy csukjuk be a virágboltot.

19:18 – Hoffmannak ambivalens érzései vannak a nyelvvizsga-kérdéssel kapcsolatban.

19:16 – Bizalom, hit remény abban, hogy az egyetemi oktatók nem osztogatják a diplomát csak úgy. (Csak a hittudomány!)

19:12 – Kinálnak-e alternatívát a felsőoktatásból kiszorulóknak? – Egyértelműen igen, de ez sem jó kérdés, mert a keretszámok nem csökkennek.

19:11 – Kezdjük úgy érezni, hogy ez egy Diákhitel rendezvény.

19:10 – Hoffmann példaképe Klebersberg Kúnó, és bátran vállalja a konzervatív jelzőt.

19:06 – A finnek a legjobbak, ha oktatásról van szó. Szeretjük a finneket. Tehát szaunából és oktatásból csak a finn!

19:04 – Nem tudom elhallgatni azt a kritikus észrevételemet, hogy pont ezek a szervezetek, akik azért jöttek létre, hogy a pedagógusok életét könnyítsék, nem fogadták jól azt, hogy végre van egy olyan törekvés, amely célzottan azért jött létre, hogy a pedagógusoknak jobb legyen.

19:02 – A magyar társadalom bizalmat szavazott ennek a kormánynak, és még bízik abban, hogy ezt az országot nem szószártáyrok irányítják, hanem felelős államférfiak és asszonyok.

18:59 – A pedagógus életpályamodellel is az a gond, hogy lesz-e pénz? – Az országnak meg kell újulni, és ha komolyan gondoljuk a fejlődést, akkor az oktatásba be kell ruházni. A felsőoktatás más dolog, mert az üzleti szféra és a család is sokat adhat, Ez nem alanyi jogon jár a diáknak.

18:57 – Az állam nagyobb szerepet szán magának a közoktatás működésében, hogy minden gyerek megkaphassa a megfelelő műveltségi töltést. Minden gyereknek kell tanulnia arról, hogy a magyar ember számára mit jelent Trianon.

18:53 – A jogász és közgazdász képzésen, ha a hallgató nem kerül be az államilag támogatott képzési helyre, és ilyen szakon végez, majd később állami szférában helyezkedik el, akkor az állam visszafizeti a képzési költségét. (Ha vicces akarnék lenni, akkor állami szférától kapsz fizetést, és ők azt visszatérítésnek címkézik. Jó mi?)

18:52 – A keretszámok meghatározásában az egész kormány aktívan részt vett.

18:50 -A 2008-ban leszavazott tandíj arról szólt, hogy minden diáknak fizetnie kellett volna. A mi rendszerünk 33ezer fiatalnak ingyenes tanulási lehetőséget biztosít. További 15ezernek félköltségtérítést.Most is vannak költségtérítéses képzésben résztvevő hallgatók.

18:47 – A keretszámcsökkenés a szociálisan hátrányos helyzetűeket, és a középosztályt fogja visszavenni? Amikor én jártam egyetemre, akkor 10%-unk tanult tovább. Aki elég elhivatott-e téren, az be fog kerülni az államilag támogatott keretbe. A többiek felvehetik a diákhitelt.

18:45 – Azt a túldimenzionálást, amit a felsőoktatásban volt, vissza kell vágni. Én mondjuk egy lassabb visszavágásnak lettem volna híve.

18:44 – Hoffmann saját maga fogalmazta meg a hallgatói szerződés szükségességét.

18:43 – Én minden olyan javaslattal, amit a kormány tesz, azonosulni tudok.

18:42 – A sajtóban megjelentek messze nem fedik a valóságot. Vigyázzatok szerintem is mit olvastok el.

18:40 – Voltak-e olyan konfliktusok, amiket lejátszott? -Ezek mesterséges konfliktusok voltak, persze van olyan képviselő, akinek a laptopján ott virít, hogy mentsük meg a Corvinust. A felsőoktatást racionalizálni kell, a minőségre fektetjük a hangsúlyt, a nemzetgazdaság érdekeit figyelembe kell venni.

18:39 – kevás tartalmas módosítási javaslat érkezett a törvényekhez.

18:37 – A baloldali értelmiség között talált e olyan ismerőst, aki támogatja az elképzeléseit? – Megbízható ismerőseimtől hallottam, hogy van ilyen ember.

18:34 – Egy munkára épülő pedagógiát képzelünk el. Pontosan ismerem a pedagógia világát, csak én olvastam azokat a szakmunkákat, hogy hová vezethet a liberális oktatás. Az ilyen rendszerben nevelt gyerekek boldogtalan emberek lesznek, mert nem tanulják meg, hogy az engedelmesség és fegyelmezettség hasznos.

18:32 – Az MSZP a saját 8 évének felülírását látta a törvényekben, a Jobbik nem tartotta elég radikálisnak a nemzet és hitoktatási irányát a törvénynek.

18:31 – Vannak olyan kísérleti iskolák, ahol a gyerek akkor megy be és jön ki az óráról, amikor akar. De erre sehol a világon nem épül iskolarendszer.

18:29  – A nemzeti együttműködés kormánya újjáépíti az országot, és az oktatást is: a közösség érdeke előrevalóbb az egyénénél.

18: 24 – “A tanársághoz kell egy altruista hajlam”

18: 22 -“a fiú engedje előre a lányt az ajtón, és a szülőket tisztelni kell”

18: 20 – Közben mi is felírtunk egy kérdést a beadhatók közé: milyen szakmai szempontok alapján állapították meg az új keretszámokat?

18: 17 – “Úgy látszik ez a sorsom, mindig valamit létrehozni” Tandíj, keretszámcsökkenés, hallgatói szerződés, diákhitel kettő. Úgy látszik, tényleg ez a sorsa.

18: 15 – Hoffmann az utóvizsgán is jó lelkű volt. Nálunk már nincs több vizsgalehetősége.

18: 13 – vonzotta a tanítás, franciát, oroszt tanított, a diákjai nagyon szerették. Az orosz irodalmi szakkörben egy éven keresztül a Háború és Békéről beszélgettek. Mi is nagyon szeretjük őt. Egyébként.

18:11 – milyen lehetőségeket kínál a tanári pálya? Hoffmann Rózsa a múltjáról beszél. Mi hozta a minisztériumba? A kényszer. Remek. A kelkáposzta tizedébe jutott néha hús is.

18: 06 – Nagy érdeklődés, az esemény nem sajtónyilvános. úgyhogy ha megszakad a tudósítás, elvették a netbookomat.

18: 04 – Jelentkezünk élőben a Parlamentből. Mosolygós jó estét mindenkinek!

[sam id="10" name="mnb2" codes="false"]